Alice Cehlin

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Alice - 7 september 2012 18:11

Idag blev det en lugn runda på ca 40 min. Det blåste storm så Stella var allt annat än avslappnad. Tittade på massor och gick lite hejsan svejsan. Böjde igenom henne lite i hopp om att få henne att tänka på annat men icke.

Jobbade henne lite på volt och det gick kanon bra. Idag gjorde jag slag i sak och byggde upp ett naturhinder som jag länge tjatat om och Stellis gick lugnt över det. Tänkte att tappi kunde ha det att träna lite på.

Av Alice - 7 september 2012 12:26

Jag har nu insett hur roliga gymnasieböckerna var jämfört med de som jag har nu. Inte en tillstymmelse till bild eller ritning inte ens lite diagram! Jag läser i dags läget ungefär 12 sidor/ timme, segt. Jag tänkte plugga till klockan 13 om jag står ut så länge. Ämnet är intressant men författaren är seg så egentligen det jag stör mig mest på.

Stellas täcke åkte av och hon sträckte på sig och såg så nöjd ut så känner mig som en snäll matte. Ska upp dit igen senare först Plugg!

Av Alice - 7 september 2012 09:06

Det regnar idag men är varmt så måste snart pallra mig upp till stallet för att överväga om Stella är varm eller inte i sitt täcke. Har gått morgonpromenad med mamma och Enzo och känner mig grymt seg idag. Stella ska skrittas och Tappi hade behövt lite luftombyten. Tyvärr är Olof skadad och kan inte följa med så min vanliga otur blir väl att Tappi får vara kvar i hagen och på sin höjd få lite pyssel.


Idag är annars pluggdag med stort P. Jag har ca  sdor att kämpa mig igenom till nästa fredag när en visuellbild ska vara klar med tillhörande text och resonemang. Mumsigt! Tror det kan bli intressant om bara jag ta itu med den där j*vla boken som är så tråkig. Det tog mig en timme att läsa 12 sidor, det säger lite om hur tråkig den är. 


Ikväll ska jag och pappa och kanske Olof gå och se Lisa Miskovsky tror det kan bli bra. Nu stallet. Vädret är grått och trist och gör att hela jag känner mig depp och trist.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards