Alice Cehlin

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Alice - 10 september 2012 20:49

Nu mera drabbas jag inte av ångest för att gå till skolan. Jag hade lindrig ångest innan, antar att det var mest för att jag inte hade hunnit med allt när väl måndagen kom. Alltså min prestation var för dålig. Men så är det alltså inte nu längre. Jag behöver inte bekymra mig för tråkiga ämnen eller jobbig idrott, inga engelska lektioner jag inte förstår eller matte som gör att man känner sig dum i huvudet. Nu är det bara ämnen som jag valt att läsa och ämnen som intresserar mig och som jag vill jobba med.


Jag träffar roliga människor varje dag och det är aldrig några problem med några "över" människor eller liknande, alla är på ungefär samma nivå. Vi kompenserar varandra och hjälper varandra med svåra saker. Det gillar jag. Nu mera är det ingen som ser ner på ens arbete utan det positiva framställs alltid samtidigt som man får bra att komma ihåg saker att jobba vidare med. I mitt program finns inget rätt och fel bara olika aspekter med olika tankar som tillsammans kan bli ett intressant svar.


Jag gillar att ta tåget till skolan för jag är inte osäker utan säker i mig själv- jag kommer lyckas med detta på ett eller annat sätt och jag vet att jag har bra människor till min hjälp. Positiv energi!

 

Av Alice - 10 september 2012 20:41

Idag gick Stella ett rätt krävande pass på banan. Jag red fram ca 30 min i skritt och trav och hon kändes riktigt fin, framme för hjälperna och mjuk i sidorna. Inga konstigheter. Travade i både upp och nerförsbacke och hon lyssnade kalas fint. Skönt att traven satt så bra, tänkte nämligen inte jobba vidare på den på travbanan.


Väl inne på travbanan jobbade vi 3 varv (1 varv=750 meter) vänster, höger och vänster sen ett varv skritt i olika tempo och form mest för att colla ner. De tre varven var i uppförsbacke. (Det finns en backe på banan och under dessa varven körde jag uppför) Bytte varv och körde samma sak fast höger, vänster och höger. Totalt tre varv i höger och tre i vänster.


Jag hade best fokus på att hon skulle vara framme, tycka det var kul och bara rulla på i arbetsgalopp och sedan variera tempo och även jobba henne i låg och lite högre form. Allt detta fick jag bra respons på och Stella tyckte verkligen att det var kul :) I slutet var hon riktigt mjuk och fin och då fick jag till bra byten också även om det bara blev lite spontant. 


Riktigt nöjd med passet och både Stella och jag var rejält svettiga!

   

Tappi fick nya skor och skötte sig okej. Hände en liten olycka som jag ska följa upp, tror inte det är allvarligt.

Av Alice - 10 september 2012 11:49

Jag gillar inte tåg särskilt inte själv i kombination med många läskiga människor som tittar på mig som om ögonen skulle ploppa ut. Vad är det för problem?

Jag måste träna på sånna här saker. Tåg är basic det måste man klara!

Av Alice - 10 september 2012 09:37

Inatt var det svinkallt och nu går det däremot upp mot 20 grader, helt sjukt med det där med temperatur och väder. Dessutom är meterolog ett bra jobb det är kanske det enda jobbet som man får fullt betalt på men ändå ha så mycket fel. Skulle jag säga fel och peka fel hade jag fått veta det.

Idag väntar skola 13-15 och sen stallet. Stella ska gå på travis och tappi ska få nya skor. Det är verkligen behövligt. Det kommer iaf bli jättebra nu. Nu väntar duschen och fix innan jag måste ta tåget och sen möta upp Emma och Linda.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards