Alice Cehlin

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Alice - 19 september 2012 20:45

Idag var tanken att Stella skulle gå ett lugnt pass i skogen utan krav utan bara mysa och göra det man känner för. Detta ändrades snabbt. Jag tror det var en blandning mellan skymning, träningsvärk och dålig dag från Stllas sida och från min sida var det dåligt tålamod. Jag valde att inte ta itu med galoppen utan få en bra känsla i traven och sen bryta. Tog två galopper ett i varje varv eller vad man ska säga, Stella gick med näsan rakt upp och tyckte livet var underbart, jag störde henne inte.


I traven började det dåligt och det kan vara energi också, hon ruskade om huvudet, tog inget stöd och bara drog. Jag försökte hålla stöd i handen och hålla om med benen. Detta hjälpte inte! Tillslu benade jag upp och satte upp ett mål med vad jag ville ha ut av detta passet. Jag ville få loss henne i vänstesidan. Jag gjorde skänkelvikningar och öppna och då låste sig Stella. Hon blev helt lost. Jag vet inte om det är så att hon är så otroligt stel i bogarna. Tillsut fick jag uträttat det jag ville och hon kändes underbart fin. Då slutade vi och skrittade på långa tyglar.


Det blev lång mysstund i stallet sen med ryktning och godis och Stella verkade nöjd. Jag hoppas att detta bara var en dåligt dag och sen tar vi nya tag imorgon då det är hoppträning och om det är några problem vet jag att jag får hjälp med det då.

 



Av Alice - 19 september 2012 20:02

Före tåget gick hämtade jag mitt paket och mina framkallade bilder. Hann inte titta på innehållet förrän jag kom hem och gissa om jag blev nöjd.

Det var då ett svart sockemöhle schabrak som jag länge tänkt skicka efter och nu hade cheval 20% på schabrak och då passade jag på!

Av Alice - 19 september 2012 08:16

Hallåjsan. Vaknade av att Bea ska till skolan och det vanliga morgonstöket och sen dessutom var sotaren här så min mysfrukost var istället ett stort kaos av dammusgare och en vilsen katt som inte visste var hon skulle vara minst ivägen och samtidigt hålla koll så sotaren skötte sig, hehe vilken morgon.


Idag är det grått och trist ute, det kanske blir sol senare idag men det ser mörkt ut med det. Det gör mig egentligen ingenting jag ska till skolan och ha föreläsning mellan 14-16. Segt med så sena pass, kommer inte hem förran vid 17,15 och sen ska jag till stallet.


Jag har en hel del städning framför mig här hemma och även visualiseringen som jag måste skriva klart och hitta en bild till. Kan ju ta ett tag och sen måste jag dessutom göra ett collage till det då det säkert inte finns en sån bild som jag behöver som redan är klar. Stella ska gå ett pass i skogen idag, inte något jätte krävande mest en koll så att allt känns någorlunda bra. Ska inte tragla allt för mycket med vänster om hon är tjabbig. Får galoppera på och ha lite längre tygel så hon istället har näsan längre fram.


Det är min dag, någonstans mittemellan allt ska jag hinna hämta ett paket ;)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards