Alice Cehlin

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Alice - 11 september 2012 21:51

Igår skoddes Tappi och det gick bra. Det gick egentligen bra enda till Stella skulle följa med mig ut och lämna Tappi. Tappi blir då orolig och små fjantar sig och av någon anledning lyckas hon trampa på en söm och få den uppkörd upp i strålen på vänster bak. Hon visade inga tecken på hälta igår även om det måste gjort fruktansvärt ont! Det kom vätska från strålen och det smörjdes in. Idag däremot stödjer hon inte på vänsterbak och kan med stor ansträngning gå en liten bit för att dricka. 


Som det ser ut nu blir det ingen Tappi ridning på ett tag tills det har blivit bra Hon såg verkligen ledsen ut idag och kom direkt fram till Olof med huvudet för att kela och få omtanke. Lilla söta Tappi <3

 

Av Alice - 11 september 2012 18:51

Idag var det paddocken för hela slanten och Stella var långt ifrån lika entusiastisk som jag. Hon tyckte det var rätt onödigt med ett jobbigt pass idag också. Vi jobbade vidare på att få volterna bra och mjuka samt serpentiner och formen och ställningen och jag jobbade vidare på mina hälar och händer samt blick! I galoppen jobbade vi på en åtta och en bom att byta galopp över. Det gick jättebra i början då hon var pigg och allert samt behöll formen, sen blev hon trött och jag också och började slarva. I höger bytte hon inte över bommen utan en stund efter tex.


Jag är himla nöjd med traven idag iaf och galoppen på slutet blev underbar så jobbade hon verkligen igenom kroppen . Tyckte också att det var kul att hon tände till lite på bommen och tog i och sen fattade att det inte blev mer. Mycket nöjd med Stella idag. Jag längde ett hål på läderna och tyckte att det blev rätt stor skillnad dock är mitt skänkelläge hemskt imellanåt.

                     

Av Alice - 11 september 2012 10:31

Godmorgon! Idag är det en typisk höstdag, träden är gula och det är små kyligt och regnet hänger i luften. Idag är det främst tre saker som står på schemat.
1. Rida Stella i paddocken
2. Plugga
3. Titta på svenska hollywood fruar
Känner att än så länge är det överkomligt.

Jag tror stella har lite träningsvärk idag hon fick jobba rätt hårt igår. Jag har ändå tänkt fortsätta lite där jag slutade förra gången, mer flytta för skänkel och få henne rund och mjuk. Olof är med med kameran så bilder kommer.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards