Alice Cehlin

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Alice - 26 september 2012 23:01

Imorgon kommer det upp ett inlägg om min väg till egen häst som en del har efterlyst, vilket är jätte kul. Så håll koll imorgon om det är något som intresserar just dig. Nu ska jag sova hade jag tänkt. Imorgon kommer det även mer bilder som Olof tog i paddocken :)

 

Av Alice - 26 september 2012 19:15

Idag är det onsdag = Bonde söker fru! Mitt favoritprogram och kanske det enda programmet som jag följer. Vi hästmänniskor verkar inte ha tid med tv så mycket, konstigt? Iaf så har mamma och jag varit på svmpjakt ikväll och nja det gick sådär. Man borde ha någon mackapär som söker upp dem. Mamma berättade om en hund som hade lärt sig att söka upp kantareller problemet var bara att han sökte upp de som låg i en påse hos en annan människa. Men ändå en sån hund skulle man ha, Enzo känner ju kanppt skillnad på godis och vatten så han är nog utdömd för det där med kantarellspårning.


Olof är på airsoft så egentligen är det rätt lugnt ikväll om det inte ade varit för ca 50 sidor pedaogik som måste läsas. Kanske gör det imorgon? Imorgon kommer även sadelutprovaren, bara att hoppas på det bästa. 

 

Av Alice - 26 september 2012 18:59

Idag var det dags för paddocken och Stella var allt annat än taggad. Hon har inte fått någon direkt vila sen i helgen och hon tyckte nog egentligen att det var dags för det idag. Jag var inte på topp direkt heller utan mina krafter tog slut snabbt och då blev det lite haffsigt och halvdåligt. Ett dåligt/okej pass helt enkelt.


Började med att rida på en åtta i både skritt och trav och sen rätt mycket snett igenom bara för att hon känts vinglig och vid snett igenom gäller det att rida en bra väg och fokusera. I traven var hon fin, pendlade inte med huvudet däremot så saknade jag trycket och ibland tjurade hon ihop och gick emot skänkeln, då fick jag peta till henne lite.


I galoppen jobbade vi mycket med att behålla formen från volt till rakt spår och inte bara försvinna ifrån mig och bli stark. Började med vänstergalopp där hon var rätt fin och trevlig. Var dock rak till en början och ville inte jobba igenom vänster alls, detta märkte jag och jag kämpade och tillslut släppte det, vilken lättnad. Då var hon himelskt fin! Det var en pärs precis från volt till rakt spår då hon bara nöp till i bettet och bara drog, göra om och göra rätt.


I högergalopp var hon jättekonstig, kan bero på att jag var trött då och mina ben som spaghetti. Hon studsade fram i något mellanting mellan trav och galopp. Satte mer tryck i galoppen och då blev det bra. Plockade sedan med formen och då släppte det och hon var riktigt trevlig. 


I både trav och galopp har hon tendens att bli lite bakom hand eller djup och man märker det mest när hon inte är typ mellan hand och skänkel. Att det ska vara så svårt att vara lagom.

Ett smakprov på bilder som Bästa Olof tog <3 (Det finns inga bilder från vänstergalopp då det kom ett ösregn)

             


Av Alice - 26 september 2012 10:02

Tänk vad 10 minuters sömn till kan göra, jag blev en helt annan människa nu när jag känner mig utsövd. Jag brukar annars vara noga med mycket sömn men det har gått utför lite nu med högskolan.

Gick/ sprang en runda med Enzo på morgonen och har precis ätit frukost och nu bär det av till stallet. Olof och kameran följer med så det kommer bilder senare idag.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards