Alice Cehlin

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Alice - 9 september 2012 19:42

Måndag: Skola 13-15. Stella travbanan med galoppjobb/ intervall, Tappi skor.

Tisdag: Stella klättring, Tappi ev också.

Onsdag: skola 13-16, hästarna ska VILA

Torsdag: Paddocken markarbete

Fredag: Skola 13-15, Stella uteritt 

Lördag och Söndag: Jobb 11-15,30 ena dagen längre runda ev med Annie och andra dagen ska Stella vila. Tappi ska ridas den dagen Stella vilar. Om jag inte rider båda och hinner det.


Det är en liten preliminär planering och nu ligger fokus på kondition och operation gräskula. Tror detta kan bli rätt bra och jag ska försöka hinna med Tappi nu också i lite större utsträckning.


Nu blir det plugg!

 

Av Alice - 9 september 2012 19:35

Idag var det långtur på gång och vi var nästan ute i 2,5 timme. Det var dock lugnt tempo mest skritt och trav. Tappi var lite konstig idag, väldigt tittig och drog ihop baken och tog till flyktbeteendet ibland. Alla har vi våra dagar oh kanske tyckte hon att det var jobbigt.


Stella var inte ett dugg bättre med just tittadet, det smittade troligen av sig och jag fick träna på av och påsittningar. Iaf var hon himla fin när hon väl fokuserade och jag hade egentligen inga krav utan vi bara tuffade på. Plockade med henne lite och då kändes hon fin, mjuk och avslappnad. Tog lite galopp och då blev hon stark men lyssnade tillslut.


Jag är ändå nöjd med hästarna idag och tycker att de blir mer och mer härdade vad det gäller miljöträning med traktorer och lastbilar samt människor och djur i alla dess former. Det är extra kul att Stella inte är sur på Tappi det minsta när vi rider ut tillsammans. 

 

Av Alice - 9 september 2012 19:27

Igår var det bankett, Olofs jujutsuklubb hade 20  års jubileum och ställde då till med bankett för medlemmarna med respektive. Det var naturligtvis bordsplacering och jag hamnade på en kant tillsammans med 3 gubbar och trodde att min kväll skulle bli pest. Men jag kan ha haft roligast av de alla. Inte just för att personerna var de som de var utan för att de inte var stela och tråkiga de pratade om deras liv och sjöng allsång. Överlag gillar jag människor som kan bjuda på sig sjäva.


Det blev italienskbuffé till varmrätt och innan dess hade vi fått snittar som var gudomliga, ett stort + för att brödet inte var uppblötnat! Det blev någonslags glass till efterrätt som var sådär, lite för syrlig för min smak och sen tårta :) Underbar kväll på alla sätt och vis. Olof och jag konm hem någongång på natten iaf och då orkade jag verkligen inte blogga.

 

Såg betydligt fräschare ut än på bilden som är något gammal.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards