Alice Cehlin

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Alice - 13 september 2012 20:08

Idag blev det en liten runda i skogen med mamma och enzo. Stella gick rysligt bra, avslappnad nästan hela tiden och gjorde det jag bad om.

Något som inte är bra är att hon har fått mugg på vänster bak men märktes inte så tog bara på salva. Tappi är bättre och rör sig helt normalt i hagen.

En annan dålig sak är Stellas dressyrsadel, den måste provas om ev bytas ut helt! Ska ringa om det imorgon. På vänster sida har det blivit en nedbuktning, dock inga tecken på ömhet. Det kan vara min rumpa som är för stor för sitsen. Det ska iaf kollas, det som är konstigt är att Stella verkar trivas med sadeln i övrigt.

Av Alice - 13 september 2012 17:17

 

Av Alice - 13 september 2012 09:59

Morgonpromenad med Enzo och täckvästen fick följa med och det va rätt kyligt faktiskt enda till solen tittade fram då blev det minsann varmt. Passade på att ta lite bilder ute med Bes kamera. I vinter om den kameran eller någon nikonkamera kommer ut på rea ska jag köpa en. Olof har en jättebra kamera nu men jag vill också ha en som inte är en sån värstingmodell.


Det är rätt mycket jag vill ha och jag är inte gjord av pengar så det blir ett flitigt sparande! Tycker för övrigt att det är rätt mysigt nu med lite höst ute även om det innebär mörkakvällar och regn och rusk.

         

Av Alice - 13 september 2012 07:30

Igår när jag körde från stallet var det 18 grader = inget täcke men nu fick jag veta av mamma att det bara varit 2 grader i natt och detta stod inte på klart och hade inte ändrat sig vid kl 23. Förhoppningsvis frös hon inte.

Iaf så är det fint väder idag och jag är ledig. Ska gå med enzo nu och sen slappa, måste dock plugga ska en sväng till fåglasång sen också :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards