Alice Cehlin

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Alice - 25 september 2012 20:57

Idag skulle jag egentligen ridit med hackamoret men det visade sig att det inte satt bra så ville inte chansa, jag ska göra ett försök till imorgon och testa lite olika spännen annars lämnar jag tillbaka det. Iaf så red jag ändå en mysrunda där det egentligen inte var några krav. Skritade en hel del och sen travade jag och där var det enda stället som jag egentligen hade krav för hon skulle inte pendla med huvudet, det lyckades! Jag gjorde som igår drev och höll om med benen och bra stöd i handen och då blev det perfekt.


I galoppen var hon hur härlig som helst, mjuk och bra power men formen sket jag i, ville inte tjabba utan det tar vi inorgon. I morgon blir det paddocken. På torsdag kommer även sadelutprovaren så då blir det dressyrsadel förhoppningsvis :)


Känns som om jag alltid skriver att allt går perfekt men så är det långt ifrån. Faktum är att vi haft en svacka nu och jag har saknat insperation och motivation men nu känns det faktiskt bättre som tur väl är.

 

Av Alice - 25 september 2012 20:48

Rutiner har vi nog alla men de varierar från person till person och jag tycker det är rätt spännande att man faktiskt följer vissa rutiner. Ta mig till exempel på morgonen kollar jag alltid facebook och sen alla inlägg på bloglovin. På morgonen läser jag ALLA inlägg även de som egentligen är tråkiga. Det har bara blivit så och jag kommer på mig själv med att göra så utan att tänka på det. Jag kollar bloglovin ungefär 5 gånger om dagen men jag kollar bara alla inlägg på morgonen.


När jag fixar Stella borstar jag alltid man och svans först och sen kollar jag hovcarna och känner igenom benen, varför det just är den ordningen ha jag ingen aning om det bara är så. Borstar sedan igenom hela Stella och sen sist tar jag huvudet och då borstar jag pannluggen separat. Hehe märkligt egentligen.


Rutiner är just rutiner och något som är spännande att följa genom vardagen. Rutiner formar oss. Jag är egentligen en människa som stör mig på massa andra människor och deras rutiner men alla har vi våra små saker och det är inget konstigt med det, det är bara att gilla människorna precis som de är.

 

Av Alice - 25 september 2012 09:58

Godmorgon! Idag är det skola igen 14-16 kommer nog bli intressant, har inte pluggat så mycket så hoppas jag förstår något ändå. Men först nu på morgonen blev det promenad med Enzo. På med regnjacka och mössa, det är ingen värme och särskilt inte med regn och blåst också.

Blev god frukost sen med rostat bröd och te mums min favorit! Ska göra ett tappert försök till plugg nu :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards