Alice Cehlin

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Alice - 18 september 2012 22:16

Nu går jag och förkylningen och lägger oss. Känner att jag är himla negativ men just nu är det tungt. Har läst 50 sidor i min nära- döden- upplevelse- tråkiga bok. Den lär mig lite iaf.

Imorgon ska jag hämta ut paket, spännande :)

Av Alice - 18 september 2012 17:30

Idag blev det ett pass i paddoken för damen. Jag tyckte det till en början flöt på väldigt bra och jag gled omkring mest som på moln för att allt stämde. Väldigt fin i traven följdsam och mjuk båda sidorna var med och inget krångel med huvudet. Hon blev inte stark och både avsaktningar och igångsättningarna gick bra från början, det som jag annars tänkt lägga mycket fokus på pga tidigare problem. Gjorde åttor och serpentiner för att kolla ytterligare att hon var med mig och de satt klockrent!


Detta satt i genom högergalop också där stella förvånade mig genom att vara dunder fin. Var med mig lyssnade på mig och gick i en bra form. Det brukar bli lite av och på och lite för djup, men icke! Skönt att det har släppt! Hon bröt inte ens av från volt till rakt spår, hallå vad har hänt liksom?! Bakslaget kom i vänster som på beställning. Nej men jag visste att jag skulle få jobba, hade det på känn efter senaste pass med snedhet i nacke.


Jag fick vad jag begärde till slut. Till en början hade hon "nackspärr" och jag min idiot är ju starkare i höger, det klart att det blir extra då. Fick jobba med min vänstersida, trampa ner hälen och lirka med fingrarna och bara slappna av i högern typ. Hon gick sedan bra på volten och då var hon som hon ska vara mjuk och bra ställd och inte för djup i formen, men så fort jag gick ut på rakt spår kom höger snedhet igen. Jag provade då att ta upp tempot lite och ha ett litet snäpp längre tyglar då sänkte hon sig ner. I detta fallet blev hon istället lite låg i formen men hon gick inte med huvudet på sne utan jobbade med vänster.


Jag kände mig nöjd då och travade av henne. På det hela taget är jag ändå nöjd och nu fick jag verkligen jobba igenom vänstern som jag tidigare haft problem med. Det skadar nog ändå inte att ta hjälp av dressyrtränare iaf någon mer gång. Dressyren/markarbetet behöver alltid bibehållas och man blir aldrig fulllärd!

Bilder från förra tisdagen men exempel på hur det kan se ut ibland mellan varven.

       

Av Alice - 18 september 2012 09:56

Nu är nästan alla träd höstiga och en del är kala och fryser säkert. Jag mår bättre idag och halsen har slutat göra ont, skönt. Känner mig dock inte helt i toppform men man kan ju inte begära allt på en gång. Idag är jag ledig från skolan men har ca 50 sidor att läsa igenom i boken så ledig kan man ju diskutera. 


Idag ska jag även ta mig till paddocken och olof följer med för att fotografera och jaga bort korna som går och betar båda sidor om vägen där jag rider. Hoppas att dagens pass blir givande har tänkt lägga fokus på avsktningar och igångsättningar då hon var svår och stark sist jag red henne men jag tror inte jag behöver oroa mig att inte ha något att göra med henne. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards