Alice Cehlin

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Alice - 20 september 2012 20:54

Idag var det hoppträning och jag hade lite problem men mest var det bara kul och underbart. Till en början var hon stel i bogarna precis som igår och jag fick jobba en hel del med det. Hade också problem med Stellas huvud som hon gärna vill pendla med och inte vara stadig i formen. Det har att göra med min hand jag måste vara stadig och hålla om med benen, träna! I vänster var hon fin idag, hade rund galopp och gick med huvudet på sned lite men ändrades snabbt så fort jag sträckte upp vänster. Jag fick även rådet att "lyfta" ut henne.


Till hoppningen. Hon var grymt fin så jäkla fin till och med enligt mig iaf. Vi hade rätt galopp runt hela banan, det innebär att min blick var bra och att jag trampade ner hälen, yes! Vi hade bra galopp och fick till alla avstånden med balans och harmoni. Fattar ni, hon var grym idag min lilla häst! 


Det blev inte högt idag mellan 70-85 cm typ men min tränare tycker att det är bäst att bara hitta flytet nu och glädjen så inte stella blir trött och surar ihop. Idag var det verkligen glädje och det är så jag vill ha det och även om det var lågt ansträngde hon sig och gjorde sitt yttersta för att vara till lags. 

   

Gamla bilder i brist på nya ;)

Av Alice - 20 september 2012 12:56

Står det kakor över hela bordet och jag har en stor disk att ta hand om. Det blev en sockerkaka, kladdkaka, muffins och Olofs efterlängtade chokladsnittar, han blev nöjd:)

Temperaturen har gått upp och när jag kom upp till stallet var hon lite lagom varm så hon fick slippa täcket och hon blev nöjd. Tappi var så söt, kom fram till mig vilket hon aldrig ha gjort, det gör hon bara till Olof som hon har bestämts sig för är sin. Så numera delar jag Olof med tappi men det känns helt okej :)

Av Alice - 20 september 2012 09:06

Idag är det inget plugg, jag ligger någorlunda i fas så känner inte att jag behöver läsa något just nu. Istället blev det morgon promenad med enzo. Det var första morgonen som det varit kallt bara 5 grader, phhhuu.

Idag står bakning på schemat och i eftermiddag ska jag åka och ta in Stella så hon kan äta lite krafft och samla energi innan hoppträningen. Är i första gruppen så kommer nog hem lite mer i tid ikväll.

Nu frukost!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards