Alice Cehlin

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Alice - 5 januari 2013 19:53

Har fått en hel del nya läsare och som undrar vem jag är. En del står i min lilla mini presentation men här kommer en lite längre variant. Det mesta är onödig information men de som vill läsa får läsa :)

Jag heter Alice Cehlin och är 19 år. Bor hemma fortfarande och delvis hos min pojkvän Olof som jag varit tillsammans med i 4 år. Jag har Stella inarkoderad på en hästgård och där har jag även tagit itu med en travare som jag numera rider. Jag pluggar samhällsvetenskap som är inriktad mot beteendevetenskap på högskolan BTH. Tycker att det är kul och vill jobba som beteendevetare så småningom. 

 

Jag jobbar som butiksbiträde på ett byggvaruhus och tycker att det är skit kul. Träffa nya människor och kunna hjälpa till är jättekul. Många uppfattar mig som en rätt tråkig person som ser sur och bitter ut men egentligen är jag otroligt social och glad. Jag har lätt för att prata gärna för mycket och tycker att jag är rätt glad av mig. Olof säger att min hårfärg säger allt om mig men så är det inte alls. Jag är rätt smart egentligen. 




Av Alice - 5 januari 2013 19:46

Vilken underbar kväll än så länge. Träffade min syssling Jonas och gick en rätt lång runda super kul att träffas och det är synd att det inte blir oftare. På hemvägen beslutade jag och olof att det fick bli pizza ikväll, ibland måste man helt enkelt tillåta sig att bara frossa lite och pausa bland vardagsmat. För mig är det där med paus viktigt.


På bara ett litet tag har massa kompisar hört av sig och mitt i allt det har jag en rapport som ska skrivas och en film som ska spelas in. Helt sjukt mycket och jag behöver ibland bara släppa allt. Det gör jag bäst på hästryggen eller bara av att vara i stallet. Ikväll blev det dock så mycket så mamma var snäll och fixade stallet och sen tog Hans in. På ett sätt är det skönt att bara vara hemma samtidigt som jag får dåligt samvete. Jag har ju häst för att jag vill det! Imorgon ska jag rida Tappi och det ser jag framemot. Jag ska börja skritta Stella nu ett tag och sen bygger vi vidare på det om benet är bra. Eftersom jag inte känt på benen idag vet jag inte hur läget är men förhoppningsvis inte sämre iaf.

 

Av Alice - 5 januari 2013 13:22

Givetvis ska allt hända på en gång. Jobbar nu och sen träffa min syssling som det va en evighet sen jag träffade. Mamma gör stallet och sen ska jag ta in ikväll med Olofs hjälp och sen hundra saker att fixa ikväll. Mumsigt.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards