Alice Cehlin

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Alice - 13 januari 2013 22:30

Har varit på kalas nu ikväll, Olofs pappa fyllde år. Grattis! Är kvar hos Olof till imorgon förmiddag han var så snäll och hjälpte mig med lite tekniska saker som behövdes. Det är bra att ha en teknisk pojkvän. Ska fundera på lite skojsigheter inför imorgon.


Stella ska skrittas en runda i skogen och jag ska försöka att ta bilder till nästa inlägg om min utrustning. Jag lovar ingenting men jag ska försöka. Godnatt på er där ute :)

 


Av Alice - 13 januari 2013 22:22

Om man säger så här; Det var som att gå från Tappi- motorbåt till Stella-färja. Stella var seg men samtidigt pigg och ville framåt men hade någon blandad känsla till att vilja jobba. Jag skrittade mest och tog bara pyttelite trav. Var otroligt fin i högersidan och gick att få mjuk och smidig men i vänster var det lite värre men sen bestämde Stella sig för att vara med och blev fin där också. 


Jobbade henne i skritt på volt och var himla fin! Nöjd matte med fin häst. I traven var det mkt energi men eftersom jag bara travade högst 10 steg så kan jag inte utvärdera exakt hur Stella var mer än att hon gick fram som hon skulle och hon var inte halt. Ruvorna börjar ge sig mer och mer och benet är varken svullet eller varmt. Det kommer dock bli skritt ett tag framöver med bara lite trav. 

 

Tappi var full med energi idag och ville inte riktigt vara med men efter ett tag när hon blev igenom jobbad var hon mer avslappnad och trevlig. Det största problemet är konsten med att kunna stå still. Stella blängde på Tappi men inte ens det hjälpte. Tappi kommer att få jobba mer med det i ridhuset framöver.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards