Alice Cehlin

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Alice - 29 januari 2013 18:22

Hästarna är inne, har ätit god mat och nu blir det slapp. Kanske orkar/vill jag plugga lite senare men inte nu iaf. Känns iaf grymt bra med allt nu, stella och jag är påväg tillbaka till formen, skolan rullar på och det är snart vår. Det finns inget som tynger mig riktigt.

Av Alice - 29 januari 2013 14:22

Idag blev det en tur i is och blötsnö med Sessan. Stella tyckte vi lika bra kunde stannat hemma och bara haft det bra i boxen med lite god mat och godis. Det tyckte inte jag. Red med hacket idag och jag tror att Stella gillar det bättre än vad jag gör. Blir lätt att Stella hänger sig i mina armar och går lite som hon själv vill. Jag fick egentligen aldrig henne så som jag ville men nästan. På slutet blev hon mjuk och mer rund för skänklarna men annars var inte detta något att hänga i julgranen. 


Något som däremot är positivt är att Stella tycker att allting är så kul. Gjorde fina galoppombyten och ville verkligen vara till lags. Ibland gjorde hon klockrena skänkelvikningar bara för att liksom- kolla vad jag kan matte. Haha söt min Stellis är. Jag blir iaf glad av turerna på Stella och vi har det sjukt kul ihop, det är viktigt! 

       

Av Alice - 29 januari 2013 14:11

Förhppningsvis regnar all snön bort idag, det är plusgrader och sådär fuktigt så det känns som om man är blöt överallt fast man bara varit ute i 5 minuter. Olof och jag gick en sväng med hundarna på morgonen oc hade en mysig frukost med frallor och massa gott. Sånt gör att dagen får en extra bra kick på morgonen. 

 


Nu är jag precis hemkommen från stallet. Har fått tillbaka resultatet på min senaste tenta och yes ett G där. På gymnasiet hade jag en otrolig press på mig både från mig själv och trycket i gruppen gorde att man var tvungen att prestera bra annars räknades man inte. Så fast man egentligen inte ville eller tyckte att man inte behövde plugga var det en otrolig press som gjorde det. Det rådde en städnig tävling i min klass om de bästa betygen. Efter varje resultat man fick jämförde man.


Detta var något jag ville komma ifrån nu när jag började på högskolan. Jag lovade mig själv att jag aldrig skulle känna pressen och när alla andra stressade skulle jag bara stänga av. Jag hittade kompisar som tänkte som mig, att det lilla är det som räknas. Vi stressar aldrig varandra men hjälper varandra när det behövs. Numera är jag inte besviken om jag inte får högst betyg utan istället glad för att jag blev godkänd, det är det som räknas och all annat är en ren bonus! 


Min bästis sa till och med att jag var mer harmonisk nu och hade tid för improviserade saker och inte verkade stressad för minsta lilla. Då vet jag att jag lyckats med min taktik, vem som helst vill väl vara en harmonisk person och kunna glädja andra genom att vara en trygg, lugn, positiv och balanserad person. Så känner jag mig just nu och det är en underbar känsla!

 

Av Alice - 29 januari 2013 14:11

Förhppningsvis regnar all snön bort idag, det är plusgrader och sådär fuktigt så det känns som om man är blöt överallt fast man bara varit ute i 5 minuter. Olof och jag gick en sväng med hundarna på morgonen oc hade en mysig frukost med frallor och massa gott. Sånt gör att dagen får en extra bra kick på morgonen. 

 


Nu är jag precis hemkommen från stallet. Har fått tillbaka resultatet på min senaste tenta och yes ett G där. På gymnasiet hade jag en otrolig press på mig både från mig själv och trycket i gruppen gorde att man var tvungen att prestera bra annars räknades man inte. Så fast man egentligen inte ville eller tyckte att man inte behövde plugga var det en otrolig press som gjorde det. Det rådde en städnig tävling i min klass om de bästa betygen. Efter varje resultat man fick jämförde man.


Detta var något jag ville komma ifrån nu när jag började på högskolan. Jag lovade mig själv att jag aldrig skulle känna pressen och när alla andra stressade skulle jag bara stänga av. Jag hittade kompisar som tänkte som mig, att det lilla är det som räknas. Vi stressar aldrig varandra men hjälper varandra när det behövs. Numera är jag inte besviken om jag inte får högst betyg utan istället glad för att jag blev godkänd, det är det som räknas och all annat är en ren bonus! 


Min bästis sa till och med att jag var mer harmonisk nu och hade tid för improviserade saker och inte verkade stressad för minsta lilla. Då vet jag att jag lyckats med min taktik, vem som helst vill väl vara en harmonisk person och kunna glädja andra genom att vara en trygg, lugn, positiv och balanserad person. Så känner jag mig just nu och det är en underbar känsla!

 

Av Alice - 29 januari 2013 14:11

Förhppningsvis regnar all snön bort idag, det är plusgrader och sådär fuktigt så det känns som om man är blöt överallt fast man bara varit ute i 5 minuter. Olof och jag gick en sväng med hundarna på morgonen oc hade en mysig frukost med frallor och massa gott. Sånt gör att dagen får en extra bra kick på morgonen. 

 


Nu är jag precis hemkommen från stallet. Har fått tillbaka resultatet på min senaste tenta och yes ett G där. På gymnasiet hade jag en otrolig press på mig både från mig själv och trycket i gruppen gorde att man var tvungen att prestera bra annars räknades man inte. Så fast man egentligen inte ville eller tyckte att man inte behövde plugga var det en otrolig press som gjorde det. Det rådde en städnig tävling i min klass om de bästa betygen. Efter varje resultat man fick jämförde man.


Detta var något jag ville komma ifrån nu när jag började på högskolan. Jag lovade mig själv att jag aldrig skulle känna pressen och när alla andra stressade skulle jag bara stänga av. Jag hittade kompisar som tänkte som mig, att det lilla är det som räknas. Vi stressar aldrig varandra men hjälper varandra när det behövs. Numera är jag inte besviken om jag inte får högst betyg utan istället glad för att jag blev godkänd, det är det som räknas och all annat är en ren bonus! 


Min bästis sa till och med att jag var mer harmonisk nu och hade tid för improviserade saker och inte verkade stressad för minsta lilla. Då vet jag att jag lyckats med min taktik, vem som helst vill väl vara en harmonisk person och kunna glädja andra genom att vara en trygg, lugn, positiv och balanserad person. Så känner jag mig just nu och det är en underbar känsla!

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards