Alice Cehlin

Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Alice - 25 januari 2013 22:44

Mål för 2013 hit och dit. Vad har jag för mål egentligen, mål bör man ha även som hobby ryttare? Nja jag har en del mål. Det pendlar lite och det jag alltid strävar efter är hållbara hästar och det går ju sådär.

Iaf så är ett mål att lära mig linda bättre och att förbättra min sits. För Stella är det att hoppa lite pay and jumps och träna vidare. Tappi är att bygga vidare på form i trav och galoppen. Skynda långsamt. Ungefär så blev det denna gången.

Av Alice - 25 januari 2013 20:30

Ikväll var det dags för ridning för båda hästarna. Tappi har blivit så himla cool att hoppa upp på och står fint och väntar och skjuter inte rygg det minsta. Så skönt att träningen har get resultat. Tappi var himla fin överlag med form och balans. Blev tittig på ett ställe och fick hoppa av och d var det lite svårt att komma upp. Var lite rädd och blåste upp sig men det gick bra tillslut.


Stella var otroligt pigg, ja gisses. Har varit lite gallig på det frambenet med såren och det kändes en del efter ritten men det gick ner snabbt. Skönt. Ändå skrittade vi bara och ytterst lite trav. Kändes till en början väldigt stel och hängde sig lite i mina armar men sen jobbade vi oss igenom det och blev fin. Precis så följdsam och mjuk som jag vill ha henne. Får hoppas nu att det bildas ny hud över såren och att benet håller sig fräscht. Men när det inte är något fel på henne i psyket och piggheten verkar det inte som att det blir bättre med vila iaf. Hela stella håller på att lösas upp av överskottsenergi.


Idag var det som att Stella tittade på mig och sa: Snälla matte varför kan vi inte galoppera? Jag gör ju det i hagen och det går jättebra...

 

 

Sommarbilder :)   

Av Alice - 25 januari 2013 20:28

Efter tacopaj och stor sallad är det nu gladiatorerna. Motiverande att kolla på och bea har haft ett litet träningspass med mig ikväll. Gick bra men jag är långt långt ifrån formen som jag vill ha och har haft. Fick ett wake-up- call igår efter lite gamla bilder.

Av Alice - 25 januari 2013 18:14

Åhh idag kom mina nya lurar :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards