Alice Cehlin

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Alice - 20 januari 2013 21:54

Från början trodde jag att det skulle bli en liten tur på vägen men det blev ett helt okej pass trots mörker och -10. Tappi såg så otroligt fin ut med bra stöd och bra takt. När Tappi är så avslappnad och bara gör det hon ska är det en fröjd att se henne så underbart fin.

 

Stella var pytteliten svullen nere på benet idag och troligtvis har det kommit nu när ruvorna håller på att släppa, det är endast en liten kaka kvar. Red i skritt på hacket och nu när jag ridit med bett känner jag verkligen skillnad även om dagens känsla kanske var en engångsgrej. Hon kändes otroligt tung i handen och var lite seg i bogarna även fast hon gick på med riktigt bra gång. Hängde sig lite i mina armar och jag jobbade med att försöka få henne framåt och samtidigt lite mer upp. Det hjälpte och på slutet kändes hon bra. Det är lite svårare att få med sig hela Stella med hacket känner jag nu. 

Imorgon får Stella vila och det blir ingen träning på onsdag. Jag vill inte iväg i is och -20 det är inte riktigt snällt känner jag.

 

Av Alice - 20 januari 2013 20:10

Min underbara pojkvän stannade på fåglasång och köpte både foder och spån. Tittade även på en ryktväska till mig men det blev ingen jag ville inte ha en röd, haha. Blev stallet sen och hur hästarna var kommer i ett eget inlägg.

Nu ikväll har Olof och jag ätit god mat och nu tittar Olof på rally och jag ska titta på ridsport. Underbart. Imorgon blir det fika med fina kompisar och lite annat kul. Min motivation är på topp för tillfället.

Av Alice - 20 januari 2013 08:42

Usch det är riktigt kallt här och idag väntas jobb 11.30-15 kommer nog bli perfekt. Tanken är att Stella och tappi ska ridas sen. Endast skritta på vägen men det är bättre än inget.

Det ska inhandlas spån och foder idag också. Måste ta mig till Tingsryd någon dag också men får se vilken dag det blir. Nu blir det frukost. Ska väcka Olof först

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards