Alice Cehlin

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Alice - 11 januari 2013 22:53

Ikväll var det tacos med hela olofs familj och nu har vi precis tittat klart på Konungens återkomst. Jag gillar verkligen alla sagan om ringen filmerna, för bara ett år sedan hade jag inte sett någon och nu är kan jag nästan de utantill. Underbart att man kan ändra sig så. 


Stella gick på bandet ikväll i ca 15 min och hon rörde sig bra, tyckte även att ruvorna började släppa lite mer. Imorgon ska jag försöka rida henne om det inte är alltför mycket snö ute. Isf får det bli bandet imorgon också. Lilla Stella ser ut som en vandrande tunna. Försöker intala mig att hon behöver lite extra hull nu när det är kallt, men kanske inte fullt så mycket?...

Godnatt på er :)

     

Av Alice - 11 januari 2013 18:35

Idag fick Tappi en skrittrunda på 40 minuter. Jag fixade till henne lite idag med hjälp av Olof. Klippte lite hovskägg och getskägget. Lindade henne och gjorde knoppar. Jag är sämst på att linda och behöver gå en kurs för att lära mig linda snyggt. Tappi har en riktig westerman och jag får inte klippa den för Olof så det var inte helt lätt att göra knoppar det ser mer ut som köttbullar. Men det är tanken som räknas. 

 

Outfiten idag var:

Schabrak: Catago

Huva: Hööks

Lindor som inte syns: Hansbo

Sadel: Wintec

Träns: Globus


Tappi var rejält pigg idag och var nästan lite ohyffsad. Små stegrade när hon inte fick som hon ville men när hon väl slappnade av var hon himla fin och gick som jag ville. På bilderna som är från i början av turen är det lite stretigt och hon ville verkligen inte alls stå still och små stegrade nästan.

       

Av Alice - 11 januari 2013 11:12

Skyndade mig ut för att hinna fram med kameran innan solen försvann helt. Enzo tyckte inte det var lika kul att springa runt vilket resulterade i att jag fick bära klumpen en del av rundan. Iaf så hann vi ungefär halva rundan innan det bara vräkte ner snö och blev mulet. Underbart. Det blåser dessutom som grädde på moset. Har köpt en sak också som jag hoppas få nästa vecka någon gång. Underbart längtar. Ni får se när paketet kommer :)

Bilder från idag.

       

Av Alice - 11 januari 2013 09:25

Om man bortser från att det är minusgrader, is på vägarna och snö på marken kan man nästan tro att det är vår. Solen skiner, blå himmel och jag är på bra humör idag. Sov hos Olof inatt men är hemma nu och har ätit frukost. Ska snart gå med Enzo i det fina vädret tror att kameran följer med. 


Igår rensade jag ut julsakerna här och det gör att det känns ännu mera vårigt nu trots att det bara är en bit in i januari. Den här sista snön som kom var helt onödig enligt mig! Tur iaf att man inte bor på Öland där skulle det komma mycket snö och var klass 1 varning just nu. När Olof har skrivit klart sin tenta om en timme beger vi oss till stallet. Tappi ska ridas och Stella ska gå 15 min på bandet. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards