Alice Cehlin

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Alice - 14 januari 2013 22:10

Sitter och kollar på idrottsgalan visst är det otroligt att allt kretsar kring Zlatan. Iaf så tycker jag det är rätt bra. Om man kollar ut är det inte så kul dock, det snöat för fullt och det verkar bli upp till 15 cm snö nu ikväll. Usch.

Av Alice - 14 januari 2013 19:08

Nu ikväll när jag ska registrera mig till en redovisning i skolan ska det ju givetvis inte gå. Varför ska allt vara så tillkånglat. När jag var liten fick man ett papper med sig hem och sen skulle man kryssa i vilka alternativ som var bäst för redovisning, vad är det för fel på det? Gör som förslaget till lärarna anställ sekreterare som sköter pappersarbetet. Mycket smidigt. 


Med teknik behöver man aldrig känna sig ensam för det ska alltid finnas någon till hands när skiten krånglar! Super sura Alice ikväll.  Nej allt behöver faktiskt inte vara bättre med tekniken. För ett tag sedan pratade vi om utvecklingen med digitalkameror. Innan gick man och framkallade bilder när filmen var slut, det gör man inte längre. Men hur ofta kollar man igenom bilder som ligger i mappar på datorn och hur ofta sätter man sig och kollar i fysiska album. Jag tillhör de som vill ha bilder i fysisk form i bra kvalité och inte bara något papper. 

Så slut med surhet för ikväll hoppas jag

 


Av Alice - 14 januari 2013 16:21

Snälla Alice kan lilla jag också få lite mat. Haha Enzo är för söt :)

Av Alice - 14 januari 2013 13:43

Äntligen är filmen inlämnad och allt med sista kursen för första terminen är klart. Helt underbart. Detta kan nog varit en av de värsta kurserna än så länge. Trots att vi inte haft mycket föreläsningar har det varit kävande på något annat sätt. Det därmed att vara kreativ kunna fixa ihop saker från ingenting och all engelskan har nästan tagit knäcken på mig. Skönt att kunna sätta tänderna i psykologi nu.


Olof pluggar på hemma hos sig och jag ska fixa med en del saker hos mig. Ibland kan det vara bra att få lite ensamtid. Städning och plock står på schemat just nu och sen ikväll ska jag ta in hästarna som vanligt. Inget nytt på den fronten. Tappi såg ledsen ut när jag tog in stella innan idag, undra om hon ville följa med sötis hästen. 

 

Av Alice - 14 januari 2013 13:37

Idag reds Stella en runda i skogen på ca en timme. Idag var det inte som att manövrera en färja utan mer lite större motorbåt. Vilket är en tydlig förbättring. Red på eggbettet och Stella verkar att gilla det bettet, var helt lugn och tog ett jämnt stöd. Jag jobbade rätt mycket med att få loss vänstersidan och Stella kändes himla trevlig på slutet, mjuk och fin.


Travade lite där det var lite mjukare och då var det som att jag bara väntade på att hon skulle explodera. Ja jisses vilken överskottsenergi. Var himla fin i traven och det förvånade mig faktiskt, härligt! Ingen svullnad eller värme i benen vilket är helt underbart. Ruvorna börjar att släppa mer och mer som tur är. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards