Alice Cehlin

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Alice - 24 januari 2013 22:23

Hann med lite slapp i soffan efter 100 sidors läsning i psykologins grunder. Lovely! Imorgon blir det jobb 8-15 och sen hämta Olof och båda hästarna ska ridas. Kommer bli toppen bra detta. Tror att jag kommer att ha världens träningsvärk imorgon.

På med täcken, elden brinner i kaminen och det är -20 ute. Huhu.

Av Alice - 24 januari 2013 20:18

Precis vid vårat hus rinner vierydsån och nu i vinter har det blivit otroligt fin is så idag när det var fint väder tog jag med kameran dock gick solen i moln och det blev jättetråkigt grått väder men här är några bilder som kommer upp iaf. Det är bättre än inget. Det finns dock ställen som har mycket större isbildningar och häftiga mönster men detta är det som finns hos mig ch jag är mer än nöjd.

             


Av Alice - 24 januari 2013 19:57

Idag har jag varit och ridit en liten större häst än vanligt. Rolle heter han och var otroligt mysig att rida. Har vart riden i ett år och är kanonmysig. Härlig trav, var som att sitta i en gungstol. Var ett tag sedan jag red några andra än Stella och Tappi så det var verkligen kul att prova en annan häst. Det är nyttigt för utvecklingen att rida andra hästar. Galoppen var nästan det jag förundrades mest av på Rolle. Ett jättestort register, kunde samla ihop och galoppera väldigt kort och sen öka och ändå red jag inte på för fullt. Det var trots allt första gången jag satt på honom.

 

Det var då alltså den ljusare hästen jag red fast här med Ronya som ryttare, sedan Ida på Pontus. Tack för turen idag :)

Av Alice - 24 januari 2013 08:56

Finns det något värre att sitt på hästryggen eller gå i stallet och fixa när man fryser? Tror inte det. Oftast börjar det i händer eller fötter och sen är det kört. Därför har jag en del kläder på mig och ett tips till alla er som fryser, ha termobyxer hur fult och knöligt det än är, det är superbra mot kylan. Jag bor i mina termobyxor under vintern, mina är billiga från börjes men håller värmen jättebra. 


Något som man lätt kan glömma är det understa lagret alltså det intill kroppen, ett underställ är guld värt.Jag har ett vanligt i bambu och det fungerar okej. När det är extremt kallt har jag back on track tröja under. Ridbyxor somär förstärkta för att klara vintern brukar inte alltid hålla vad de lovar så ett underställ behövs oftast ändå. 


Sen till mina favoriter, fleecetröjor. Det är hur skönt som helst håller värmen och om man svettas lägger det sig på utsidan och insidan blir torr iaf är mina så. Fleecetröjor finns i alla möjliga färger och mdeller. En av de viktigaste sakerna är då fötterna. Jag brukar välja tjocka ridstrumpor, horze har en modell som är tjock även pikeur och jag har ett par från PK också, mycket bra och prisvärda.


Till händerna kan jag inte säga så mycket, jag har prova massor av modeller i trefinger modell och inte gillat några så prova dig fram. Just nu är mina händer varmast i skinnvantar med fleecefoder eller olofs skinnvantar med fårskinns foder. 


Några andra saker jag kan lägga till är att ha bra ridskor där man får plats med många sockar eller ridstövlar mna är från MH "rimfrost" och är toppen!

 

I halsen blir det oftast bart ch myckt kallluft kommer ner, fundera på en halsduk eller en buff. Att byta stigbyglar till ett par i plast hjälper mer än vad man tror. Man kan sätta på en rumpvämare til sadeln, effektivkt men man får nästintill inget grepp i sadel. Lägg lite mer pengar på en bra vinterjacka och som gärna går ner lite längre. Min riktiga vinterjacka kommer från kingsland.

  

Till sist en viktig del, om man kan och vill är det toppen med ett pannband under hjälmen eller något sånt. Jag får lätt öroninflammation så det har räddat mig många gånger. Mössa, denna otroligt fantastiska skapelse, den går jag inte en meter utan. 

 

Hä är den slutliga bilden på resultatet, här går komfort och det praktiska före mode och snygghet.

 

Av Alice - 24 januari 2013 08:52

En bil som står igång och låter kan vara det mest irriterande ljudet som finns att vakna till. Snart blir det frukost och Enzo ska få en promenad. Stella och tappi ska vila idag men jag ska åka iväg till en kompis och rida så jag har att göra ändå.

Det är svinkallt ute så mycket kläder lär det bli. Mysigt med mycket frost.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards