Alice Cehlin

Alla inlägg under januari 2012

Av Alice - 18 januari 2012 19:26

Ingen ridning för mig idag eller de närmsta dagarna framöver. Stellas ben hade blivit en liten minimalt bättre men inget mirakel. Olof spolade benen och jag pysslade lite med henne men jag vill  anstränga henne något vidare då hon idag visade lite tecken på hälta, vilket inte alls är kul! Inatt ska hon stå med back on track och hoppas de hjälper. Jag har använt mig av de innan och har varit nöjd med resultatet så hoppas det hjälper denna gången också. Stella får iaf vila tills det blir bra, om inte så får vi ta till annan hjälp. 

Om det nu finns något positivt med detta, så är det att jag kan få mer tid över till de andra små hästarna som jag tänkt ta itu med länge. Som läget är nu ska jag ut med chris en sväng på fredag. Jag har ridit henne innan så tror inte det blir några problem hon är mycket riden men inte på de senaste 3 åren, hon har iaf en bra inställning. Min förhoppning är att jag och mamma eller bea kan rida ut tsm lite om Chris nu sköter sig som hon ska.

 

Det är chris som äter :)

Av Alice - 17 januari 2012 18:08

Denna dagen har varit ett stort misstag. Enzo hade maginfluensan så jag fick ge honom lite extra tid på morgonen vilket även gjorde att han inte kom till mormor som han skulle. Batteriet på bilen är slut så kom inte till skolan som jag skulle, snälla Olofs pappa fick skjutsa mig, jätte tck för det :) sen det värsta av allt. Stella är lite små skadad. Antagligen har hon fått en spark i hagen på vänster bak eller så har hon vrickat sig. Hon var iaf svullen och varm så det blir vila nu någr dagar om svullnaden har gått ner i morgon ska jag bara röra lite på henne så blodcirkulationen kommer igång och får ner svullnaden, det är inte något jätte allvarligt men ändå väldigt tråkigt. 

Det var denna motiga dag och hoppas den snart är över, jag ska sova hos Olof i natt och plugga lite.

   

Av Alice - 16 januari 2012 22:10

Sista chansen att rösta på Roffe snart avgörs det. Jag hoppas verkligen det är Roffe som tar hem jerringpriset, ridsport uppmärksammas inte alls lika mycket även om det blivit en klar bättring.

Nu ska jag fika lite och se klart det sista spännande minuterna.

God natt

Av Alice - 16 januari 2012 19:12

Idag var det skola igen. Det nya schemat har börjat så nu är det långa dagar varenda dag nästan, det är tur det går mot ljusare tider ute. Idag har det regnat hela dagen vilket gör att marken har tinat upp avsevärt mycket och det gör mig naturligtvis jätte glad. Stella har inte kunnat galoppera när vi varit ute så idag blev det lite galopp jobb på travbanan. Jag red 6 * 750 m så det blev iaf lite av det. Det var beckmörkt ute och jag som är mörkrädd vågade inte rida så länge. Även om lampan lyser upp halva är det en halva kvar. Stella var iaf full av energi och jag var nöjd med valet av sadel, hon var lite små tjurig ibland ville inte riktigt lyssna utan bara ånga på men sen gick det jätte bra och hon fick svettas rätt ordentligt.

Imorgon kommer c och ska klippa Stella det är Olof som får ansvara för det då jag går i skolan men jag tror han fixar det minst lika bra som mig. Bara han inte tar egna beslut om hur hon ska klippas då blir jag inte glad! ;)

Nu ska jag ta itu med mitt projekt och bearbeta den nya faktan som jag fått, tack för hjälpen.


Av Alice - 15 januari 2012 19:45

Idag har varit en jätte fin vinter dag om det bara hade varit lite snö också så hade det varit ännu finare, men just nu gör det mig inget. Jag, Olof, Bea och pppa var och åkte skridskor idag på Ronnebys nya bandybana, det var jätte trevligt och mycket folk. Det tråkiga är bara att det känns mer som en byggarbetsplats än en bandybana. Eftersom den är ny gjord är det mycket runt omkring som enligt mig förstör känslan lite. Efter det blev Olof och jag avsläppta hos hans släkting som jag har lånat böcker av till mitt projekt, intressant läsning och ännu mer att skriva om. Vi gick dryga 6 km hem till olof och det var jätte skönt att röra lite på sig, jag är dålig med det annars förutom ridningen.

Jag har även ridit Stella idag i ca 40 min och det innehöll ingen galopp då det är för hårt i marken. Hon kändes lite springig och lyssnade inte så bra i mellan åt men annars väldigt fin. Jag hoppas även att vi kommer till ridhuset lite mer nu när det inte går att rida med samma ordning utomhus. Hoppas det är upptinat i marken på onsdag för då planerar jag att rida på ridbanan.

Jag har ingen vecko planering denna veckan då jag rider där det är bäst underlag beroende på om det är fruset eller inte.

         

Av Alice - 14 januari 2012 20:34

Efter en dag på jobbet, stressat till stallet slängde upp stella på bandet medans ja och mamma mockade och la in maten. Stella såg iaf ut till att trivas, hon gick med huvudet lågt och var så jätte avslappnad. Jag ska inte jobba imorgon så jag ska rida då har jag bestämt, det måste jag! Nu har jag precis avnjutit balsamico kyckling och en god sallad hos Olof med tårta och massa kakor till fikat. Jag kommer aldrig kunna komma i min balklänning om jag fortsätter i denna takten. 

Jag håller som bäst på att planera ett nytt inköp till stella också, ett nytt ljusbrunt täns. Det som jag fick från camilla som jag tycker är jätte fint och smidigt läder har börjat ge sig i några spännen och uppe vid käkremmen har lädret börjat tappa yta så är jätte ledsen. Känns som om det iaf får försöka hålla till det blir någon mässa så jag kan jämföra lite olika märken. 

Imorgon morgon väntar skridskor åkning och sen promenad med hundarna och sen till stallet. Det planeras för fullt.

 

Av Alice - 14 januari 2012 10:26

Idag blir det jobb en stund, en sjuk kollega så jag fick hoppa in, känns ändå rätt kul ännu roligare när lönen kommer. Stella får gå på skrittbandet idag då jag ska på kalas ikväll och inte hinner riktigt. Mamma får även hjälpa mig med stallet för att jag ska hinna. Känns lite jobbigt att behöva be om hjälp är inte riktigt min grej kanske. Annars är det fint väder idag och livet rullar på som det ska :)

Ha en bra dag allihopa

Av Alice - 13 januari 2012 20:07

Idag blev det stressigt värre. Jag slutade 10.30 och efter det blev det ett litet snabbt besök på maxi för att handla lite frallor och tomatsoppa, perfekt mat som går snabbt. Dessutom sken solen, himeln var blå och det var allmän vårkänsla. Sen ändrades det. Iaf så var jag i stallet och fixade det så det var klart när Hans skulle ta in stella. Det gick snbbt kanske rekordtid. Lagom till jag var klar rinde de från jobbet och undrade om jag kunde komma tidigare, självklart! Slängde i mig mat och bytte om och kastade mig i bilen. 

Pustade ut några timmar på jobbet och pratade mycket med pernilla, kul att träffa mina jobbakompisar lite. När jag sen skulle köra hem var det fullkomligt snöoväder, det var halt och snö överallt. Det känns inte jätte kul med tanke på min och stellas träningar som vi skulle ha i paddocken Men det ser ut som om det ska smälta bort till på måndag, hoppas det!

Nu blir det kvällen, jag jobbar hela helgen så ska försöka få ihop kalas, stall och ridning utöver det. Det kan bli tufft men det är jag van vid. Det lär ju inte bli lättare med åren. Nu ska jag bädda ner mig i soffan med Olof och titta på en bra film samtidigt som jag är drottning över chipsskålen :)

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards