Alice Cehlin

Alla inlägg under januari 2012

Av Alice - 2 januari 2012 18:35

Idag var det tänkt att jag skulle hålla lektion för Beatrice i paddocken, det kunde vi ju glömma. Den var totalt genomblöt. Jag red igenom henne i galopp lite på stora mittvolten, då det var bäst underlag där. Hon kändes jätte fin och precis lagom pigg. Bea red lite på en åtta över en bom och jobbade med att få henne runt skänkeln och lite form. Det gick bra på slutet och det tar ett tag innan hon kom på hur stella fungerade. Jag tycker det gick bra överlag ändå. Vi hjälptes åt med stallet och det uppmuntras alltid, vi delade på allt och Bea jobbade på för fullt, tack :)

Imorgon väntar vila för stella om inte Annie och jag gör en spontan tur på morgonen, innan vi ska till Kalmar.

   

Av Alice - 1 januari 2012 17:18

Idag är det då 2012, alltså nytt år för er som inte har vaknat än efter festerna. olof och jag var på fest igår rätt kul jag hade ont i huvudet redan innan jag började dricka så det kändes sådär. Det var iaf trevligt folk, lagom många och fina raketer. vi var hemma rätt tidigt redan vid 2. Men det betyder ju inte att man sover längre än vanligt ändå. Uppe med tuppen och vidare till stallet.

Red Stella en sväng i skogen med Olof som sällskap. Hon kändes kanon bra, travade rätt mycket och sen galopp i backarna. Det var halt så mycket samling och kontroll blev det. Hon lyssnade bra och gjorde sitt bästa. Nästa vecka ser ut som följande:

Måndag: Paddocken med Bea

Tisdag: VILA 

Onsdag: Skogsrunda

Torsdag: Skogen ev med Annie

Fredag: VILA

Lördag: Travbanan

Söndag: Skrittbandet eller skogen

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards