Alice Cehlin

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Alice - 9 april 2012 15:50

Igår blev det ingen uppdatering, vi kom hem vid kl 19 och då hämtade vi Enzo som varit inneboende hos mormor och morfar och en tur till Stella bushäst. Enzo blev gladare än stella kan man säga, Enzo pep och viftade på svansen medan Stella mest insåg att de lata dagarna i hagen var förbi. Hon var inte så tjock som jag hade tänkt mig men ändå tjock ;)


Resten av kvällen blev bara slapp, så himla skönt att sova i sin egen säng! Packade upp allting också, har rätt svårt att fatta att det kan vara så mycket efter bara en vecka? Jag passade på att köpa en fin tjocktröja från Stötens egna märke som var himla go så nu är garderoben ännu mera välfylld. Jag ska ladda upp alla bilder när jag kommer till min dator hemma och då kommer de även upp här på bloggen. 


I morse var vi på påskfrukost hon mormor och morfar och det var väldigt trevligt, när man har varit borta hela påsken har man knappt fått någon påskkänsla så det var verkligen toppen med riktigt god frukost. Nu är jag hos Olof och ska snart äta kyckling...igen. Jag har ätit kyckling 4 gånger förra veckan men det är gott så gör ingenting. :)

   

Så här mycket snö var det inte uppe i dalarna. Till och med Växjö hade mer snö än Stöten. Jag som alltid har trott att ju längre upp norrut man kommer desto mer snö finns det! De stackarna som ska åka skidor denna veckan får det inte lätt. 

Av Alice - 9 april 2012 15:36

Idag var det premiär för Stellatur för första gången på en vecka och jag hade Olof med mig som livvakt. Utrustade mig med säkerhetsväst och martingal och det behövdes. Stella var så himla pigg visste inte riktigt var hon skulle ta vägen. 


Red min vanliga lilla runda och då var fokus på att få henne lugn och jobba igenom henne lite lätt. Var väldigt mjuk ocg fin och jobbade på bra, hittade rätt läge och hon imponerade faktiskt på mig genom att vara så fin. Däremot var hon väldigt konstig i galoppen, ville bara fatta höger, vilket är hennes svåra sida och den vill hon helst inte jobba alls. Sen iaf blev det vänster galopp och den startade med ett bakut som gungade hela jorden. Sen trippade hon fram i en konstig galopp som mest påminde om korsgalopp. Jag började om. Blev bättre och bättre, antagligen blev hon lite överrumplad samtidigt som energin bara sprutade ur öronen.


Jag ville få fram en mer rundgalopp och tänkte att travbanan skulle vara bättre än en hård grusväg, så gick in där och Stella blev helt galen! Tacktade fram och hoppade på stället, sötis hästen. Vi kom iaf dit jag ville och hon gjorde riktigt bra ifrån sig sen på slutet. Fick till bra fattningar i höger där hon var rakställd och inte som ett gummiband och i vänstern blev det rund härlig galopp med bra form och tempo. Numera är det bara att lägga mer vikt på ena sidan så fattar hon rätt galopp och det är otroligt skönt.


Stella har nog mått bra av vila hon var inte alls tjurig med sadeln eller tränset och dessutom har hon börjat fälla en himla massa. Blev en rundtur med saxen runt om också på man, svans och hovskägg. Nu ser hon ut som en vanlig häst igen...    

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards