Alice Cehlin

Alla inlägg den 26 april 2012

Av Alice - 26 april 2012 21:56

Idag hade jag inte jättemycket motivation till att rida. Vissa dagar är bara sådana, idag regnade det dessutom. Även om jag tycker att det är det roligaste som finns tar det ibland emot. Tror min kropp börjar säga ifrån lite efter all stress och påfrestning.


Iaf jag planerade en lugn skogsrunda för att Stella brukar alltid få mig på gott humör och skogen gör sitt till, skogsrehabilitering kort och gott. Stella märkte naturligtvis att jag inte var på topp och kontrade då med att om inte jag vill så vill inte hon heller. Hon är söt min lilla häst. Vi travade på bra och hon tog jämnt stöd något lite djup kanske. Kändes himla fin men inte riktigt så mjuk och följdsam som jag ville ha henne men jag är ändå nöjd. Förflyttade henne lite fram och tillbaka och hon lyssnade bra.


Till galoppen. Idag var det som om Stella hade bestämt sig redan innan passet att höger galopp fattar jag utan problem men form får minsann inte Alice mig i! Nej och gissa vem som fick kämpa? Jo jag. Jag gjorde som min tränare brukar säga. Kör inte fast hitta känslan i vänster och gå sedan över till höger när du känner dig nöjd. Ja såklart vänster var fin, det är den ju alltid. Och det är inga problem med fattningarna i höger det är formen som är problemet och det kommer när jag börjar kräva lite mer.


Jag gav mig lite eller snarare vi kompromissade. När hon travade lugnt och avslappnat skrittade vi hem. Men sen fick jag nytändning och tänkte att nej fasen jag ska hitta känslan så jag tvingade in oss på travbanan och där gick det klockrent. Jag fick en underbar form och kunde korta och länga utan problem. Hon känner sig troligtvis tryggare där och hittar balansen lättare. Iaf jag blev jättenöjd på slutet och en nöj Alice och Stella pustade ut och torkade svetten.

   

Av Alice - 26 april 2012 21:51

Vilken super mysig kväll det har varit. För det första gick jag en runda med Linn super kul att träffa henne. Gick inte riktigt så långt som vi brukar eftersom jag var tvungen att komma hem itid då jag egentligen är ordinerad vila pga min nacke och rygg. Men hur bra är jag på att vila? Nej inte jättebra. Fullt ös medvetslös är mitt motto i livet ;)


Iaf så var det himla underbart väder det regnade samtidigt som solen bröt igenom och lös på träden så halva träden var i sol och stammen var mörk Jättefint sen var det även regnbåge men kameran var ju naturligtvis inte med. Typiskt!

Nu är jag klar med företagsekonomin också, tur att mamma finns som hjälper mig!

Imorgon på morgonen har jag tänkt att ta itu med början till historian och sen delar av samhällen också, usch säger jag bara.


Sov gott, dröm sött :)

 

Mina små gosiga pojkar <3

Av Alice - 26 april 2012 15:26

Jag är entligen klar med geografin jag kommer inte titta på den mer nu för då hittar jag väl massor som ska ändras och det orkar jag inte. Wieee nu är det bara hur mycket som helst som ska bli klart. Bland annat en jättestor uppgift i sammhällen, företagsekonomin, historian och religionen! Jippi :)


Bara att bita ihop och se hur mycket stress man klarar av!

 

Nu väntar stallet och Stella och för ovanlighetetsskull regnar det! :(

Av Alice - 26 april 2012 11:04

Nu har jag suttit i 3 timmar och skrivit på min geografi och den tar fullständigt knäcken på mig. Jag har ca 7 sidor kvar att skriva och den ska vara inne helst på onsdag och jag vill inte sitta hela helgen och greja med den. Jag blir galen. Det är sjukt mycket o skolan nu och min svenska uppsats har jag inte börjat på och likadant med historian och den är det verkligen panik med!!


Stella ska ut en sväng ikväll riktigt hur och var det blir har jag inte bestämt. Det blir skogen iaf. Imorgon ska jag jobba ungefär 12-19,15 så kommer göra stallet på morgonen och sen får Stellis vila. Ska jobba på lördag och sen ska jag rida en liten sväng och förhoppningsvis är grållan hemkommen då så vi kan fixa med henne också. Sen på söndag ska det bli paddocken och jag är dessutom ledig då, kommer bli hur skönt som helst. Klart jag vill jobba men jag behöver ledighet för att hinna ifatt också.

 

Här är en som alltid vilar :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards