Alice Cehlin

Alla inlägg den 21 april 2012

Av Alice - 21 april 2012 20:42

Idag blev det ett intervall pass. jag skulle gentligen ridit fram i skogen och sen jobbat intervaller på travbanan men sen ändrade jag mig då vädret var helt underbart, jag körde galoppintervaller på grusvägen istället och jobbade igenom travn grundligt, Stella blev svettig så lite måste hon jobbat iaf.


Jag tyckte hon kändes jättefin och hon var med på noterna hela tiden. Skrittade på väldigt bra och gick med välvinnande steg. Traven var hon något jobbig i munnen i men sen slappnade hon av och sökte stöd. Sen i galoppen var hon något tittig men sen fick jag loss henne och hon fick den underbara runda galoppen och jobbade med hela ryggen. Kändes kanonfin. Höger galopp gick till och med bra, Ingela hjälpte mig verkligen med att hitta de rätta knapparna i torsdags.  


Stella fick nya skor igår också och har nu en annan modell för att runda av steget och därmed undvika att hon slår ihop sig. Och tro det eller ej men idag var det ingenting. Skorna verkade helt perfekta för Stellis. Hon har även rundade bak och med sidokappor så nu ska de sitta som berget hoppas jag. De fram är även raka fram och risken att mackadamm stenar fastnar är nu minimalisk då skorna tar upp stor del av hoven, svårt att förklara ska försöka ta en bild imorgon.

   

Stella står och vilar på v.b om ni tycker det ser konstigt ut på sista bilden. Hon suckade ljudligt över att behöva ställa upp som fotomodell och sen vilade hon på v.b i brist på annat ;)

Av Alice - 21 april 2012 20:31

Stackars mamma och bea ligger hemma i 40 graders feber och är yra och trillar som plocke pinn. Usch säger jag bara och jag hoppas verkligen jag slipper den skiten men det ser väl mörkt ut när man typ bor tillsammans hela tiden. Jag jobbade idag kl 10-16,15. Gick bra och det var fullt ös hela tiden. Kul när det är så tycker jag. Åkte till stallet sen med Olof och fick sällskap av pappa och Enzo. 


Kvällen rullade på bra vi åt pizza igen, nu blir det en nyttig vecka framöver! Jag behöver verkligen bli lite nyttigare om jag ska få på mig min balklänning i sommar. 

Olof och jag från i somras.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards