Alice Cehlin

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Alice - 28 april 2012 21:32

Jaha idag är det den 28 hehe.

Stella har gått på banan idag och naturligtvis har det blivit jättemycket bilder men tyvärr vill inte mobilen och datorn synka så får väl ta det imorgon när Olof har sin dator här. Iaf jag började att rida igenom henne med lite dressyrprogram de få jag kan. Mycket volter, tempoväxlingar och avsaktningar och idag kunde jag få henne till att hålla formen rakt igenom och det kändes jättebra. Hon var väldigt lyhörd och framme för skänkeln ibland kunde hon dock bli lite djup och ibland tjurade hon ihop, jag tror hon börjar brunsta så lite PMS- varning kanske ;)


Jobbade sedan med galoppen och jag vill förvarna att det inte blev många bilder på det men det kommer imorgon. Hon kändes kanon fin och bar sig fint och jobbade igenom hela ryggen. Det bästa var att högern var så grymt fin idag, visst lite stretigt ibland men hon hittade formen och ville jobba. Hon ville och det är det som räknas! Hon galopperade utan att bryta av och kunde bära sig fint och jag kunde göra skillnader i tempot, så himla nöjd är jag! 


Det konstiga är att när jag släppte ut henne tyckte jag hon haltade, men inget jag kunde känna och Olof såg inget heller. Hon kändes ju finare än någonsin! Men nja det kan vara jag som stod i konstig vinkel och sedan kanske det såg konstigt ut med täcket. Jaja jag får se det imorgon när jag rider henne i skogen, det känner jag isf.


Imorgon ska jag även göra sånt jag inte hinner i vanliga fall, jag är nämligen ledig imorgon. Ska tvätta, städa bilen och gå på långrunda med Bea och mormor samt ha fika med oss :)

   

Av Alice - 28 april 2012 21:25

Trots sämsta uppdateringen i världen kan jag nu meddela att jag faktiskt lever och mår jättebra. Mår bättre än på länge faktiskt. Idag har jag jobbat 10-16 och det gick bra men jag har aldrig varit med om något liknande.


Måste skriva om detta senario som hände idag och jag tar mig rätten att göra det eftersom jag inte använder några namn och familjen försvinner i mängden.

Pappa och två barn kommer in troligtvis hans döttrar på uppskattningsvis 5 och 8 år. Vi har gratis kaffe och kaka på jobbet och barnen går fram till kakburken tillsammans med pappan. Upptäcker sedan att det finns en kaka kvar och pappan ger den till 5 åringen. Varav den på 8 blir ledsen och frågar varför hon inte får någon. Då säger pappan att det bara fanns en och att hennes syster fick kakan. Om detta varit en lite mer rättvis pappa hade han sagt att ingen får kakan eller att de får dela men nej tydligen inte.


På vägen ut frågar dottern på 8 om hon kan få en glass istället för en kaka men nej det har de inte tid med! Jag blev ledsen över detta och tänkte erbjuda mig att bjuda dottern på en glass men hon gick. Jag blev helt ledsen inombords!


Ikväll har vi ätit mat hela familjen och bara haft det allmänt trevligt nu väntar en bra film :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards