Alice Cehlin

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Alice - 25 april 2012 20:41

Ikväll var Olof och jag och kollade på en bil. Eftersom min inte kan dra hästtransport och börjar bli lite tråkig har jag börjat se mig om efter en V70 och idag var vi och kollade på en som var jättefin. Den hade drag och var i bra skick, hade gått en del men inget allvarligt gick jättebra i låda och motor. Om min bil blir såld och bilen är kvar så slår vi nog till. Skrattade lite och berättade för Olof att snart har vi de 3 v:na. Villa, Volvo och vovve. 


Avslutade trippen med en tur på Mc donalds hur gott som helst och sedan fortsatte vi till familjen Sibbesson. Nu blir det kvällen med geografi plugg :(

 

Av Alice - 25 april 2012 20:25

I det tråkiga och hemska vädret gav jag mig ut på en skogstur med Stella. Fokus var på bärighet och hon var himla fin faktiskt. Tog stöd  jämnt och framåt. Galoppen var lite svårare idag, inte fattningarna men att hålla formen men det kom bra på slutet. Det är något visst med Stella och regn det blir liksom alltid bra då. Provred i ösregn och då gick det också skitbra, så något visst är det med regnet och stella i kombination.  

En blöt och lite tjock stella :)

Av Alice - 25 april 2012 09:23

Hallå världen säg vad som står på, jag tror jag svävat upp i det blå. Ungefär så känns inte min dag, det regnar och är allmänt grått och trist. Jag och Olof har varit hos min naprapat idag. Olof var med för att veta hur han skulle massera min rygg för att få ut muskelknutorna men det blev inte som jag tänkt. Behandlingen gick bra. Det har satt sig muskelknutor på varandra nu så alla knutorna är dubbelt så onda. Det har även satt sig mer i vänstersidan och där har jag inte haft problem tidigare. Hela nacken var också full med knutor.


Naprapaten tryckte ut alla knutor så gott det gick och fixade nacken så den är rörlig igen. Det knakade rejält i den när båda sidorna kom loss. Det som gjorde att det blev en diskussion var att naprapaten avslutade med att säga: Nu tar du det lugnt idag Alice och dricker mycket. Hmm lugn? Kan jag ta det lugnt? Nej inte idag iaf, idag skulle jag ju rida i paddocken.


Olof blir jätte besviken på mig och tycker att jag ska ta det lugnt. Kanske borde jag lyssna men vilken annan dag kan jag rida i paddocken? Jag gillar det inte, ändå vet jag att jag borde lyssna på min kropp och den säger vila.

 Jag har knutor vid ungefär alla röda punkter, fast ytterligare röda punkter vid nacken. bild

Nu ska jag fundera på hur jag ska göra idag.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards