Alice Cehlin

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Alice - 13 april 2012 22:44

Ibland känns det som om Olof och jag lever som paret smith, kanske inte som det med spioner och allt det men vi är så inrutade i vår vardag allt går på rutin och man gör saker utan att prata genom att bara höja blicken vet man. Vad kallas det?...Äktenskap? Nja jag hoppas att mitt äktenskap kommer bli något mer händelserikt. Om ni inte har sett Mr and Mrs Smith kan jag rekomendera den filmen den är bra och snygga skådisar. Om man inte gillar själva filmen kan man alltid titta på snygga killar ;)


Iaf jobbade ikväll och det gick bra men helgen kommer bli tuff känner jag redan nu. Min rygg och axlar värker, har fått två stora muskelknutor precis på sidan av halsen, uuhhh säger jag bara! Jag längtar inte till naprapaten ska trycka ut dem....

Tog in hästarna också och de ville gå in. Blev tävling upp till stallet och oj va de galopperade och hade sig. Vilken frihet de har att kunna göra så även om de går i en hage så är det mer frihet i deras hage än en liten fyrkant där en häst knappt kan vända sig.


Imorgon kommer det inte bli någon vidare uppdatering. Ska jobba 10-16 och har konsert kl 16 så undra om jag ska teleportera mig dit eller hur jag ska lösa det? Iaf ha en bra kväll och fortsatt bra morgondag :)

 

Av Alice - 13 april 2012 10:41

Idag regnar det som vanligt och jag som nästan hade räknat med det värsta idag på fredagen den 13:e blev positivt överraskad när Stella var på sitt bästa prinsesshumör. Jag fixade stallet först utan att stressa och pysslade en lång stund med Stella som för dagen såg ut som ett lermonster, säger bara att det är tur man har duschspilta! 


Red min vanliga runda i skogen på 3,5 km och travade mest. Det blev varierat tempo med naturlig samling i nerförsbackar, bromsade upp lite extra och sen ökning på planmark och lite allmänt sånt jobb. Stella var hur fin som helst, det där stela och jobbiga jag kände igår var som bortblåst och idag vara hon mjuk och fin. Gick med jämt tryck och var inte stretig det minsta, till och med avsaktningarna var bra idag. Kändes verkligen som en liten dröm häst idag.


Jobbade galoppen på travbanan och eftersom det regnat var banan lite väl mjuk och blöt så red 2,5 varv i varierat tempo och i både vänster och höger. Högern sitter som en smäck nu och hon gick till och med i stadig form idag. Vänstern är fin som vanligt men något mer reglerbar idag och hon tog verkligen stöd och tyckte det var lajbans!


Kan även tillägga att det blev en tur till i duschen efter det passet ;)


Nu blir det städning för min del och sen jobb 13-19,15. Hans ska köra ett lopp ikväll med en som ska kvalas och sen ska grannen köra ett lopp med sin, håller tummarna för att allt går som det ska. Det innebär att jag och Olof tar in hästarna ikväll innan vi bäddar ner oss i soffan med en film.

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards