Alice Cehlin

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Alice - 22 april 2012 19:32

Lilla Tappi blev lite ompysslad idag också. Olof borstade igenom henne och jag tog ut flätorna och vad fin manen har blivit nu är det inget trassel inte. Hon är nog den snällaste hästen som finns att pyssla med. Stella njuter bara när hon tror att ingen ser, jag menar det kan ju vara farligt att erkänna att det är skönt att bli ompysslad. Nej Tappi tycker verkligen att allt som har med borstar att göra är skönt. 


Blev lite nya bilder också på henne. Såsmåningom nu framöver kommer vi att ta upp det med ridningen igen. Det är bara svårt när tiden inte riktigt räcker till.

     

Av Alice - 22 april 2012 19:25

Inget kanonpass alls idag. Jag blev lite besviken under passet men nu efteråt gick det väl ändå inte så dåligt och jag fick rätsida på det mesta det var mest känslan som saknades, eller den fanns men inte till 100 %. Stella gick en runda med rätt jobbiga backar och fick jobba rejält. Galopperade inte så mycket utan försökte få henne avslappnad och lösgjord i traven, vilket löste sig kring slutet av rundan. Då kändes det verkligen bra, men under stora delar av rundan blev hon lite hängandes i mina armar och hittade inte rätt "läge". Tror dock att det bara var lite trots då hon gav mig smakprov på hur fin hon kunde vara ;).


Jaja inget att hänga upp sig på jag är ändå nöjd med att det blev så stor skillnad på slutet. Hon börjar bli i bra form nu iaf :)

 

Av Alice - 22 april 2012 07:34

Idag är Olof ute med sin bror Kalle och fiskar, kul att de hittar på saker ibland. Det innebär också att min tid med Olof blir lite lidande men vi har ju trots allt setts hela helgen och jag kommer troligtvis vara hos honom inatt också, vill inte bli sjuk hemma! Jag ska jobba idag blir samma tider som igår och jag hoppas att det blir lagom med folk. Ska rida Stella sen och vad jag har planerar så är det i första hand lite lugnare runda med mer klättring. Får se lite vad det blir. Det är mer grått ute idag så känner mig lite små sur. Ha en bra dag! ☁

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards