Alice Cehlin

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Alice - 12 april 2012 21:05

Stella kändes som en giraff idag. Hade huvudet högt uppe bland träden och ville bara springa iväg från mig. Ville alltså inte jobba något vidare. Men jag gick som vinnare ur denna ronden och jag fick min vilja igenom. Det bästa var att Stella själv blev mycket mer glad och avslappnad av att lita på mig och vad jag ville. 


Hade dressyrsadeln idag och det kändes bra, fick mer stöd och kunde hålla om henne bättre. Fick träna en hel del på min sits för att hålla ihop henne. Gjorde lite öppna och skänkelvikning på grusvägarna och utöver det blev det lite smått med klättring. Stellabus fick i turbon igen och busade på ordentligt! Det är kul o rida när hon tycker det är kul.


Imorgon blir det en runda i ungefär samma stil möjligen lite galoppträning, det är sånt man märker när man läser av dagsformen. :)

 

Av Alice - 12 april 2012 20:49

Vilken dag det har inte blivit mycket tid över till att blogga idag inte. För det första gick jag i skolan 8-16 och det har tagit på krafterna och jag måste verkligen bli färdig till att beställa tid hos naprapaten, jag tror min rygg går av snart. Det värsta är ju att man oftast tänker på sin egen kropp och välbefinnande sist.  


Det har varit sol och regn om vartannat idag och det känns nästan som sommarväder. Denna veckan är för övrigt den första veckan på evigheter som jag inte har planerat mina dagar och det har känts jättekonstigt. Jag är en väldigt strukturerad person men just denna veckan har det varit svårt då jobbet har fått gå före lite och alla tider har inte varit spikade där.


Var en runda i stallet innan också och jag fick ett litet ryck och putsade upp mina träns och martingals. Det behövdes! Tränset som jag fick med till Stella är det som har bäst kvalité, tror Camilla har tagit väl hand om det. Jag kanske är den sämsta personen som finns på att behandla mina lädersaker. Jag vanvårdar dem nog snarare, till en början var man rätt duktig men nu har det runnit ut i sanden.


Stallgrannarna har fått ett föl som var så himla sött, så gulliga små fölisar är. 

 

Camillas lite halvstora fölisar från i höstas :)   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards