Alice Cehlin

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Alice - 4 juni 2012 22:49

Idag blev det en tur i skogen och hostan har blivit lite bättre. Hon var himla fin idag och jag märker konstigt nog skillnad på min egen ridning, jag rider mycket mer med benen och blir inte tung i handen. Stella går mycket bättre när jag kommer till ridning och då blir hon mjuk och lyhörd vilket hon blev idag. 


Flyttade lite för skänkeln och hon svarade fint och var stabil i formen. I galoppen fortsätter jag att hålla en låg och lite längre form på henne pga andningsvägarna och hon blir himla fin även här. Kortade upp henne i formen ibland och hon bibehåller allt fint. Så nöjd med Stella bus.


På skogsvägen låg det en liten buske som jag trodde vi skulle kunna hoppa över, detta tyckte Stella ca 2 meter innan var onödigt så hon slog i tvärniten. En buske kan vara himla farlig när löven fladdrar haha. Sen gick hon iaf över den efter lite övertalning. Terränghinder har hon dock ingenting emot men kombinationen buskar som hinder där det inte brukar vara det skrämde/överraskade uppenbarligen henne :)

 

Av Alice - 4 juni 2012 22:27

Känner mig som den största nörden genom tiderna. Sitter med ett fett headset på mig och lyssnar på nya dance floor och Olof tittar på film på sin lap top, känner mig nördig. Hur kan det komma sig att man känner så sån när det är vardag bland ungdomar idag? Troligtvis för att det inte är mig, precis som en tajt klänning känner jag mig obekväm i denna stilen. Men som en klok kollega brukar säga: 20 % är kroppen och gener resterande 80 % är inställning!


Dagen har varit helt underbar idag med lunch på stan och shopping samt lämnat min klänning som förövrigt blev betydligt bättre än innan. Fick även hem min shal som jag ska ha i nödfall (om det blir kallt). Tror iaf att det blir bra. Jag hade köpstopp till Stella fram till Falsterbo men det har dykt upp ett problem....Jag shoppar till mig istället, idag har jag köpt smink för flera hundra, likt mig? Knappast. Detta kallas sjukdom!


Stella har bakskor som glappar så måste försöka få fatt i någon som kan banka till dem lite innan hovis kommer den 19. Hade hoppats att de skulle hålla sig men nja det är väl på håret.

Ikväll blev det film med Olof och jag sover här till imorgon, då Corran ska bli en ny bil. Nervös? Ja!

 

Av Alice - 4 juni 2012 12:42

Ingen skola idag, hur skönt är inte det? Alla betygen är satta och jag känner mig totalt överlycklig, två veckor kvar och jag känner mig nöjd över mina prestationer i skolan. Jag började min dag med att gå en runda med Enzo på 3 km och sen gjorde jag frukost till mig och Olof, sån riktig helgfrukost blev det. Mums.


Nu har Lin och jag precis cyklat en runda och jag kan faktiskt konstatera att min kondition blivit betydligt bättre än vad den var innan. Jag ska även in till stan nu och lämna in min balklänning för att ånga den så den blir fin. Måste dock prova den innan så den är som den ska vara.


Stella ska gå ett pass i skogen ikvälk efter att jag har spelat. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards