Alice Cehlin

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Alice - 23 juni 2012 21:08

Idag har jag namnsdag och vi brukar ju egentligen inte fira det på något sätt men idag blev det tårta. Vet inte om det  var för att jag hade namnsdag eller för att det är midsommardagen. Gott var det i alla fall och Olof och jag körde mätta och belåtna från Stugan. Det regnade dock väldigt mycket. (Bild från grillning vid stugan)

 

Det blev några slapp timmar i stugan med en bra bok och väl framme på Djupadal blev det pizza och för min del en vegetarisk tallrik som var god. Avslutade med jordgubbar :)

Imorgon ska jag vara funktionär på hopptävlingen som klubben annordnar. Det är ruskigt bra priser och hoppas att någon välförtjänt vinner, i för sig de flesta som vinner har gjort sig förtjänta av det. Kommer nog bli ännu segare uppdatering imorgon men det har sina anledningar som vanligt.

         

Av Alice - 23 juni 2012 21:01

Idag var det första gången som jag satt på "Tappi" och fjärde gången i hennes liv som hon hade ryttare på ryggen. Vilken otroligt snäll häst! Inga som helst problem att pyssla med och hon trivs med sadel på ryggen. Tidigare har hon haft westernsadeln men idag hade jag min prestige på henne och jag tyckte den låg riktigt bra. 


Olof gick med och höll i grimskaft men jag hade inte grimma över idag som tidigare. Tappi är ju van sedan tidigare med röster så hon fattar direkt när jag har tryck i tyglarna och använder rösten. Gasen och bromsen fungerar ypperligt och det är absolut inga problem med att hon är seg eller så. Full fart frammåt hela tiden men hon tar halvhalter och halter bra så man behöver inte oroa sig för det.


Det enda som var lite problematiskt var när hon kom in på gårdsplanen igen efter att ha varit ca 300 meter bort. Hon blev så glad så hela hon bara sprudlade av glädje så hon liksam studsade lite men inga problem med det.

       

Det började ju naturligtvis att regna precis när vi red iväg så sista bilderna är från en blöt häst.


Av Alice - 23 juni 2012 14:56

Regnet öser ner men här i stugan gör det ingenting vi har tänt ljus och väntar på mat just nu. Olof och pappa står med paraply över grillen men det blir mat iaf. Tidigare fixade jag Stella, smörjde hennes sår och borstade henne samt red tappi. Hon gick bra för att vara första gången med mig. Hon kan gas och broms samt ledande tygeltag så alltid något. Det kommer bilder senare just nu har jag ingen dator.

Av Alice - 23 juni 2012 10:18

Idag väntar en tripp till stugan och jag ska eventuellt rida Tappi om det blir en stund över. Tappi är troligtvis till salu. Chrissan är dräktig och jag hoppas att det blir ett litet föl till nästa år. Så kul! Stella vilar idag och imorgon och troligtvis måndag och sen ska jag se hur hon ser ut på tisdag. Ska till Växjö på tisdag och ska se om jag hittar något roligt på Hööks.


Det är lite halvkasst väder idag annars hade jag hoppats på årets första dopp i Viesjön men nja får se hur det blir med det, jag är lite seg. Nu väntar först lite städning.

På bilden är det Olof och Chris.

   

Olof och Tappi.


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards