Alice Cehlin

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Alice - 19 juni 2012 22:36

Jag älskar sommarkvällar som är varma och klara och luften känns så frisk och härlig. Jag har precis varit ute och lekt med Enzo en sista gång innan natten och inser att det är så här det ska vara. Stella går i sin hage med sina kompisar och jag är här hemma en skön sommarkväl och leker med hunden. Allt är som det ska förutom att Olof ine är här. 


Imorgon väntar jobb 10-19,15 kommer förhoppningsvis inte att bli segt utan gå av bara tåget men det beror på hur mycket folk det är som är på shoppinghumör. Jag ska försöka hinna med en morgonpromenad innan jobbet och sen kanske jag rider Stella på kvällen, beror på hur mycket energi jag har.


På fredag ska Chris och Tappi iväg på kontroll och se om de är dräktiga, jag bara hoppas hoppas att de är det. 

 


Av Alice - 19 juni 2012 20:08

Åhh vad jag är lycklig, Stella är som vanligt. Ingen hosta och inte ansträngd och helt underbar att sitta på igen. Denna vilan har gjort henne gott förutom att hon har blivit ännu tjockare och tapat lite kondition men samtidigt har hon hittat tillbaka till glädjen och motivationen till att jobba och kanske jag också lite mer?


Hon var kalasfin hela tiden. Red i skogen vår lilla runda mn det är bra backar och lite varierande underlag så passade oss bra. Hon hittade formen bra och i galoppen var hon jämn och fin både i höger och vänster. Kunde korta och länga som jag ville. Galopperade inte alls långt eller mycket utan bara för att testa. Jag är så glad att vi är på banan igen. 


Idag hade vi de nya vita catago skydden och rött JW schabrak. 

     

Av Alice - 19 juni 2012 19:57

Jag är så nöjd med dagen idag. Jag har hunnit med allting som jag skulle göra utan att vara stressad. Dessutom har jag varit hos polisen och bara det har jag varit nervös över hela dagen. Dock gick det jättebra och jag tror att det kommer bli bra så småningom. Hämtade Bea i Hoby och hade Enzo med mig och det gick himla bra.


Nu ikväll väntar slapp med ledig tid, underbart! Jag ska försöka se en film och bara inse att det är sommarlov eller vad man ska säga :S Jag är även riktigt stolt över mig själv som har kunnat skapa ett album med bal och studentbilder på facebook, jag borde få en medalj. Tilldelad Alice Cehlin för stora tekniska bragder, skulle det stå på den.

 

Av Alice - 19 juni 2012 13:07

Halloj, nu var det et tag sedan jag uppdaterade med någon reda så hoppas att det blir lite bättring på den fronten. Idag har Stella fått nya skor och det gick himla bra, kastade sig inte en enda gång! Jag hoppas att jag kan rida i eftermiddag och då att Beatrice följr med som fotograf. Mina benskydd som jag köpte begagnade har även kommit idag så ska testa dom tänkte jag. Verkar tyvärr inte som om hostan ar släppt helt, Stella hostade en del när jag släppte ut henne men hoppas att det bara var tillfälligt, får se hur hon känns när jag rider sen.


Nu väntar hämtning av Beatrice på hennes fotbollsläger och sen ska jag en vända till polisen också.

På återseende :)

     


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards