Alice Cehlin

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Alice - 10 juni 2012 16:57

Jag hade en himla bra känsla idag och Stella var på bra humör och hon hostade inte alls mycket frågan är om hon hade hostat överhuvudtaget om vi inte varit på travbanan. Eftersom hon har tappat en sko vill jag rida på bra underlag och då kändes travbanan som ett bra alternativ. 


Stella hostade ingenting i traven och bara enstaka gånger i skritt så det går åt rätt håll! Jag är så himla glad och Stella gick bra idag. Mjuk och fin och ville verkligen jobba så det kändes positivt. Det lär troligtvis bli lite halvkass ridning nu framöver eftersom jag tar studenten på fredag och det är mycket förberedelser. 

Bilder från idag med det fina schabraket.

 

Ps jag vet att hon är tjock men hon får vara det en stund till, tills studenten är klar och hostan är bättre.   

Av Alice - 10 juni 2012 16:48

Jag bara älskar allting just nu...Jag har inte jobbat på hela helgen och det innnebär att jag har hunnit göra jätte mycket saker här hemma som jag vanligtvis inte hinner med, dt är inte tråkigt att jobba det är bara det att man glömmer hur skönt det är at vara ledig när man jobbar. Jag har fantastiska jobbakompisar om gör att jobbet blir kul.


Jag började dagen med att vara i stallet och pysslade om Tappi tillsammans med Olof, Olof har verkligen lagt ner ett himla bra arbete med Tappi med manen och svansen och sen klippte jag hovskägg och kronränder samt öronen, blev ett himla fint resultat. Red även Stella.


Fortsatte dagen med trädgårdsarbete och jag känner mig inte som en 19- åring när jag ligger där på knä och brottas med maskrosor. Bea hjälpte till rätt mycket och Olof och pappa hjälptes åt med förberedelser inför studentfesten. Solen skiner från blå himmel och just nu sitter vi och äter rabarberpaj ute på altanen.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards