Alice Cehlin

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Alice - 6 juni 2012 21:07

Spelade i brunnsparken och det gick himla bra när jag väl spelade, klarinetten var på sitt segaste humör! Olof var med pappa, mamma och mormor och sen blev det picknick i parken med baguetter och glass, bara mys för hela slanten! Sen var jag hos Olof och hälsade på Ella och fikade känns bra att bara göra saker man vill göra och sen ta det lugnt. 


Kände mig omotiverad till att rida idag men när väl jag och pappa hade kommit dit kändes det rätt okej iaf. Enzo var med och gick och han tyckte det var lite segt emellanåt. Pappa gjorde sitt bästa i stallet och hjälpte till med kraftfoder och hämtade saker. Stallet skiner nu mera efter Olofs och min städning tidigare idag. Tömde två boxar och sen eldade vi upp fodersäckar med hjälp av Hans och Agneta. :)


Nu ikväll har mormor och morfar varit här och grillat och fikat jag bara älskar lediga slapp dagar!

   

Av Alice - 6 juni 2012 21:00

Idag var det meningen att Stella skulle gått ett pass markarbete på ridbanan och så blev det. Kändes himla omotiverad men nu efterråt är jag så glad över att jag genomförde passet och min lilla pappa följde med och tog kameran med. Väl framme i paddocken var Stella så stel som bara den, kändes fyrkantig och hemsk detta blev bättre och jag fick igenom sidorna bra på henne och blev riktigt nöjd med henne.


Jag jobbade mycket på volterna och serpentiner och sen stod det ett hinder på 50 cm i mitten och det använde jag till att både hoppa på volt och byta galopp över och detta tyckte Stella var lajbans men ibland tyckte hon det var så låg att hon inte orkade anstränga sig. 


Hostan har blivit bättre men hostade lite ibland.

   

Bilder från idag som pappa har tagit :)  

Av Alice - 6 juni 2012 08:55

Idag är det städning och tvättning som står på schemat. Jag köpte nya förvaringslådor igår som ska fyllas med allt möjligt skit som bara ligger och skräpar. Det är även två boxar som ska tömmas och sopas men även maskinhallen om vi hinner. Har bara drygt två timmar på oss så högt tempo är ett måste! 


Det ska även skuras i hästarnas vattenbalja. Det är fint väder med sol och värme så kommer troligtvis vara en bra dag. Jag har även mailat om nya benskydd så hoppas på det bästa :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards