Alice Cehlin

Alla inlägg den 13 juni 2012

Av Alice - 13 juni 2012 22:04

Idag har det varit lådbilsbygge från tidig morgon til sen eftermiddag och jag kan nästan påstå att jag var otroligt bra på det. David i klassen kallade till och med mig lådbilsingenjör. Haha om det nu kan stämma vet jag inte tror den mesta av kunskapen kommer från Olof som hade detta förra året. 


Temat som vi i SP09B hade var rymdtema så lådbilen blev då alltså ett rymdskepp och imorgon är det tänkt att vi ska vara astronauter eller aliens. Hmm jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag har i dagsläget en mopedhjälm med folie om och sen vet jag inte mer. 


Lite bilder på konkurenterna oc sedan våran som då är den som ser ut som en snöplog.

   

      

Av Alice - 13 juni 2012 20:46

De första bilderna är från vår egna trädgård och sen från brunnsparken och de bilderna som olof inte är med på är min baldejt Hawa som går NV.

                   

Bal

Av Alice - 13 juni 2012 20:36

Åhh vilken känsla, har precis filat ner mina nya naglar och kan äntligen göra allt det normala som jag inte kunde tidigare. Till exempel skriva på ett tangentbord och liknande. Mina dagar från det att jag bloggade senast har varit väldigt händelserika och roliga men också himla nervösa. 


Igår började jag dagen hos frissan i x antal timmar för att få mitt hår lockat och uppsatt till balen. Mamma fixade mina naglar och sminkningen stod jag för själv, ansåg inte att jag vill lägga pngar på en make-up artist när jag ändå skulle ha en så neutral sminkning. Mötte upp min baldejt i parken där minglet hölls och sedan blev det bilder i mängder av både min familj/släkt och Olofs. Känns himla kul att Olof och jag har varit tillsammans så länge så att allt faller sig naturligt med släkt och sånt.


Det blev sedan parad upp till brunns hotellet i Ronneby och där blev det skumpa och sen trerätters och sen vals på det. Maten var under all kritik enligt mig men jag kanske är lite kräsen också? Till förrätt blev det toast skagen som för övrigt var den godaste rätten. Till varmrätt blev det rostbiff som var senig och sen potatis som var oskalad och osaltad och minimalt med grönsaker. Till dessert blev det chokladkaka som hade varit god om det inte var för mintgrädden.


På natten öppnades hotellets nattklubb upp och där var vi de få timmarna som var kvar. Olof snutt hämtade mig och sen sov jag där. 

Bilderna är från innan vi åkte in till parken.

             

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards