Alice Cehlin

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Alice - 28 juni 2012 22:29

Idag har jag ridit lilla Tappi utan att Olof höll i. Han gick med och var redo att rycka in om det skulle behövas men icke, det behövdes inte! Hade som mål att först på söndag rida hela lilla rundan men hon var så glad och tyckte att det var roligt så det fick bli idag istället. Det är så kul att rida Tappi för hon tycker verkligen att rida är toppen och ser varje minut som ett underverk. Underbar häst.


Idag travade vi även lite mer än typ 2 meter och hon lyssnar så bra och vill frammåt. Pigg och glad kan man säga. Hon lyssnar även bra på mina hjälper även fast hon lyssnar mycket på rösten. När hon vill springa på i traven och jag bara sitter emot lite saktar hon av. Jag är himla nöjd med henne och tycker att det är himla kul att rida henne.


Mitt i allt detta positiva får man inte glömma att ändå ta det lugnt och inte stressa då blir det bakslag direkt kanske och resultatet blir inte lika positivt. Glädjen bygger en bra häst enligt mig. Tycker inte hästen det är kul kanske man får ändra sig som ryttare och se till vad hästen gillar.

         

Den sista biten hoppade jag av så Tappi fick vila ryggen lite och en form av belöning för att hon varit så duktig under ritten.  

Av Alice - 28 juni 2012 22:23

Jobbet idag var hmm vet inte kanske hemskt eller bara lugnet före var de kommer bli i smestertid. Vi var lite underbemannade men inget knstigt med det och alla fick vad de skulle. Problemet var att det ploppade in varor hela tiden och ja det var fullt upp hela tiden. 30 min efter att jag slutat egentligen tackade jag för mig och torkade den sista svettdroppen ur pannan. Härligt med bra personal i alla fall. Men ör ett tag sedan hävde jag ur mig att man skulle haft en affär utan kunder så man hann med allting.... Hur tänkte jag där?


Hämtade Olof så han följde med till stallet. Min lilla Stella börjar bli lite bättre i hoven och jag tor tjäran gör susen. Det blir iaf fortsatt vila för henne ett tag till. Avslutade kvällen med tacos hos mig. Så himla gott :)

 

Egopix 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards