Alice Cehlin

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Alice - 5 juni 2012 21:34

Hostan är bättre äntligen, det är dock ingen garanti att det är så imorgon. Jag red bara min vanliga 3,5 kmare och hade inte fokus på någonting speciellt, det var bara en mysrunda. Jag var inte riktgt i balans och istället för att vara sur på Stella för småsaker tyckte jag det var bättre att inte ha några krav. Kunde däremot inte riktigt hålla mig när hon gick så himla fint så blev jag för ivrig och då blev jag arg på henne utan egentlig anledning. Stella hade väldigt mycket energi och ville iväg i galoppen vilket inte jag ville. 


När jag slappnade av och blev arg på mig själv för att jag blivit arg på min häst utan anledning gick det bättre och det mjuka och harmonisk kom som ett brev på posten, underbar känsla. Jag var himla nöjd med Stella sen och gick bra och mjukt i traven. Vänster är dock stel men det ska jag jobbavidare med imorgon på ridbanan dä det blir lättare att jobba henne på tex en volt och serpentiner.

   

Av Alice - 5 juni 2012 21:23

Pressa, svettas och ge allt det var vad jag tänkte när jag trampade iväg på min cykel den vanliga rundan som ger mig en match. Jag trampade och musiken dunkade i öronen oh jag gav allt. Helt plötslig ser jag en människa i full militärutrustning jag skojar inte om jag trodde det var swat. Jag blev livrädd och trillade nästan av cykeln men sen såg jag vem det var ch hälsade glatt. Nästa som jag träffade på var inte lika glad, jag kan satsa 100000 på att hans jakt misslyckades rätt rejält!


Jag klarade det, resultatet av att ge allt blev ett nytt PB på rundan och en helt underbar känsla av trötta ben. I de flesta fallen som jag sätter mig in i brukar jag ge allt om det så bara är en liten match med fia med knuff spelar jag ör att vinna. Det som dock är negativt med mig är att jag är en sjukt dålig förlorare och därför strävar jag alltid efter att vinna så folk slipper se mig.


Lika bra vinnare som förlorare, kanske är det just att förlora som kan vara en utmaning.

   

Av Alice - 5 juni 2012 18:05

Vilken hemsk dag det har varit idag!! Har mått dåligt idag så avstod event i skolan. Tog lång sovmorgon hos Olof istället och vaknade skit sur, ingen direkt anledning utan bara blev så. Körde hem och då fungerade inte internet och sen skulle jag maila frisören lite snabbt om min frisyr och sen var datorn så seg så tog halva evigheten och det gjorde även att jag kom sent till stallet. Resten av stallvistelsen bestod av städning och på torsdag blir Stellas skor fina igen! Nu spelning.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards