Alice Cehlin

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Alice - 24 juni 2012 21:07

Nu är det mys på hög nivå både för min och Stellas del. För min del saknas min kära pojkvän men annars är allt bra. Ljusen är tända och det brinner i spisen och vi tittar på fotboll och fikar. Härligt! Hans ringde och han har tagit in Stella och Falken så nu står de inne och mumsar på mat och har det mysigt utan att vara ute i regnet. Tror även att det är bra för hennes sår så inte det blir mer uppblött utan får en chans att torka och läka.


Regn är mysigt så länge man slipper vara ute och frysa. Med rätt kläder och sällskap är vad som helst lycka.

 

Av Alice - 24 juni 2012 19:53

Nu är jag hemma från tävlingen i Hoby för häst och ponny på lokalnivå. Det var klasserna LC, LC+ och LB som avgjordes fast nja nu säger man ju 0,60 osv men jag tycker det är lättare med LC och så. Det var många fina ekipage och några var där mest för träning och utbildning vilket jag tycker sunt. Om man inte är ute på tävlingar kan man ju heller inte träna på just de momenten. 


Det tråkiga var att det regnade konstant och gräsbanan blev mer och mer hal men höll förvånansvärt bra ändå. Ponny var sist och de stackarna i LB fick tänka lite extra på underlaget. Det var lagom mycket starter och de flesta såg glada ut även om det regnade. 


Jag däremot kom på lite för sent att gummistövlar nog är bättre än pumaskor så när jag hade tappat känslen i fötterna bytte jag till stövlar men då blev känslan också hundra gånger mer underbar! Olof har fått vara hästskötare ikväll och det gjorde han så gärna, min underbara pojkvän ställer alltid upp. Stellas sår var mer irriterat idag tydligen men det är blött ute så det är inte konstigt. Hon får vila tills det blir bra och tills dess ska jag jobba med Tappi.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards