Alice Cehlin

Alla inlägg under december 2011

Av Alice - 2 december 2011 21:33

Idag har det varit en fredag man helst vill hoppa över i livet, det har nämligen varit begravning idag. Det var olofs släkting som i o för sig var gammal men dog på tok för tidigt och det känns väldigt konstigt och jobbigt. Det enda som var positivt med utflyckten till ljungby var att vi stannade i Tingsryd på vägen hem så jag kunde köpa lädertvål och nya putssvampar. Eller ja egentligen var det Olof som sponsrade mig, tack älskling!

Vill också säga grattis till min älskade syster som har namnsdag idag, grattis!

   

Av Alice - 1 december 2011 22:44

Jag kan bara le åt kvällens träning det gick så himla bra! Allting stämmer verkligen högergaloppen är lika bra som vänster nästan. Idag hoppade vi klockan 4 hinder på volt med 4 galoppsprång mellan varje och det tog ett tag innan stella kom på det men sen gick det som en dans. Hoppade ca 90 cm på enstaka hinder men sen låg de flesta på ca 70 vilket jag känner mig trygg med, jag har blivit jätte feg! Iaf så snackade vi om pay and jumpen också och min tränare tycker att stella är mogen för 60-70 känns bra för då slipper jag bli besviken om det inte blir som jag tänkt.

Jag känner att utvecklingen går snabbt framåt, jag har även fått många komplimanger över hur fin stella har blivit. Hon har blivit maffig :)

   

Av Alice - 1 december 2011 12:01

Igår blev det inget bloggande för att jag helt enkelt kom hem för sent för att orka sätta mig vid datorn. 

Red stellis på banan och hade en elev. Stella gick ätte bra faktiskt, och vad jag älskar den nya sadeln! Den är toppen bra sitter som gjuten i den. Jag gjorde rätt mycket övergångar som vanligt och för ovanlighetensskull lät jag stella vara på lite halvlösa tyglar i höger galoppen för att se hur hon reagerade, förra gången var hon som sagt väldigt sur och resulterade i antalet kickar. Men idag gick hon bra hon var naturligtvis väldigt sur i början men när hon insåg att det inte händer något utan det bara rullar på blev hon nöjd och sen när jag väl började plocka med formen blev det hur bra som helst utan bråk! Känns toppen. I vänster galopp var hon lika fin som hon brukar rund luftig galopp som det ska vara :)

Senare på kvällen gjorde jag och min lilla älskling en spontan resa till tingsryd så himla kul :) Jag passade på att fixa foder så hästarna blir nöjda. Sen både fikade vi och åt mat på en timme bara för att det är så sjukt billigt. Jag spenderade naturligtvis en del pengar på stella också köpte ett nytt helsvart dressyrschabrak trots att jag har lovat mig själv att inte köpa billigt skit längre utan satsa på kvalité, men ärligt hur lätt är det när det ligger ett schabrak för 50 spänn framför näsan på mig. Till vardags funkar allt! Så jag köpte även ett par bruna benskydd likadana som jag har i svart fram. Helt okej. Avslutade kvällen hos Mormor och Morfar med jätte god fika framför tv:n.

     

Stella är nöjd över att få komma ut i hagen. Hittade ingen anldedning till att ta in henne för att hon bara ska stå och vara sur över att inte få något kraftfoder så hon fick komma in lite senare.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards