Alice Cehlin

Alla inlägg under november 2012

Av Alice - 25 november 2012 19:20

Jobbade hela dagen idag och det gick bra, fick en del gjort iaf. Det ösregnade men vi tänkte trotsa regnet och rida ändå men när vi kom upp till stallet var allt fixat och hästarna inne och Stella såg inte vidare pigg ut på en ritt så nja hon fick vila idag. Gillar inte att denna veckan har blivit så otroligt oseriös, bättring! 


Olof har fixat super god kvällsmat idag eller håller på iaf, har gjort potatisgratäng och kött med gräddsås, mumma! Imorgon ser planerna ut som följande: Morgonpromenad med Enzo, läkaren, fika med kompisar och rida Stella på travbanan. 

 

Av Alice - 24 november 2012 23:12

Efter stallet blev det maxi för att köpa käk. Olof är min lilla mäster kock, han är så himla duktig på mat. Idag gjorde han pasta carbonara super mumsigt! Tittade på mamma Mia och bara hade det bra. Nu är det sängen som gäller. Imon är det nya tag med jobbet!

Av Alice - 24 november 2012 20:16

Idag red jag lilla rundan med Stella och red ett seriöst pass där jag faktiskt fick ut något annat än att bara mes rida. Jobbade igenom henne och hon var rätt mjuk faktiskt redan från början och traven var mycket bättre än vad jag trodde.

Fick däremot jobba en hel del i traven där höger bogen ville skjuta ut en del. Fick ordning på det iaf och sen fick jag kämpa en hel del i galoppen där vi inte jobbat på länge. Fokuserade först på att få henne att lyssna och sen till slut fick jag formen lite på köpet när jag väl hade henne mellan hand och skänkel. Skönt att det släppte iaf.

Av Alice - 24 november 2012 09:25

Idag är det jobbedags mellan 11-15 kommer säkert bli sjukt mycket folk nu när det varit löning. Annars är det inte mycket mer som händer än att Stella och tappi ska ridas en runda på hårt underlag.

Jag måste jobba igenom Stella lite
Ordentligt, känns som att hon inte blivit seriöst riden på jätte länge. Jag är otroligt sugen på att prova det nya bettet men än så länge väntar jag lite.

Av Alice - 23 november 2012 14:47

Idag var det dags, min efterlängtade tatuering skulle på plats på armen. Det gjorde inte så ont men det kändes ju lite. Riktigt riktigt nöjd! Ni får se om en vecka ungefär när det ser mindre äckligt ut.

Shoppade lite på stan också. Ett nytt bett till Stella och ett schabrak. Nu får det vara bra med shopping på ett tag :)

Av Alice - 22 november 2012 17:13

Båda katterna ligger i en korg och sover, de snarkar till och med. Enzo ligger i fotöljen jämte mig och brasan sprakar i kaminen, musik från spotify och snart dags för insläpp av hästarna. Kan det bli bättre? Jo Olof är inte här, han tränar och en tenta ligger och tynger mina axlar. Varför ska vi människor ständigt vara i behov av att framställa att allt är så bra? 


Allt är ju inte bra det är alltid något stort eller litet som är dåligt men vet ni det är skit samma för det är det positiva som gör att vi lever och varje dag finner motivation till att gå upp ur sängen. Det är de små sakerna i vardagen som gör det. Ett leende, ett hej eller någon närstående. Runt omkring oss finns massor av positiva saker som gör det möjligt för oss att leva livet lite gladare. Vi måste bara hitta det och vända det negativa till något positivt. Det är en otrolig känsla att få känna sig lycklig och alla gör det innerst inne man måste bara våga leta eller inse. 

Dagens deepshit

 


Av Alice - 22 november 2012 16:55

En positiv överraskning blev det idag när jag skulle ta in stella för en tur i skogen. Såg att en i min hoppgrupp skulle ut med sin häst och då hakade jag på. Visade den rundan som jag tänkt rida om masten och blev en hel del klättring. Eftersom jag fick sällskap idag blev det inte mycket "seriös" ridning utan mest prat och sånt. Stella gick iaf så som hon skulle med undantag för att hon var lite seg och tittig. 


Jobbade inte alls med formen, jag saknar att rida med bett kan jag säga. Vill få till en aha-känsla och det där riktiga stödet. Imorgon blir det ett nytt bett och bettskivor eller vad det heter. Ska kolla igenom munnen på Stella ordentligt och sen se hur det ser ut efter ridning. Imorgon ska hon vila igen och sen kör vi på i helgen. 


Galoppen idag kan jag iaf inte klaga på för den fanns och med bra tryck, min ridning är däremot inget att hänga i julgranen. Dressyrträning ett måste!

     

Av Alice - 22 november 2012 10:47

Här var det dålig uppdatering vill jag lova. Igår blev det ingen paddock det blev mörkt så jag bedömde att Stella kunde gå på bandet och sen red jag Tappi istället vilket behövdes. Hon gick bra och tränade på tempoväxlingar i trav. Måste bli stabilare men det är klart på bättrings vägen.

I morse släpptes Enzo av hos Olof och vi gick promenad och nu har vi precis ätit en bra frallfrukost :) Stella ska ridas ut och klättra idag.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards