Alice Cehlin

Alla inlägg under november 2012

Av Alice - 8 november 2012 20:04

Det blev ingen utforskning idag istället finslipade vi den nyaste rundan om masten. Stella var himla rolig att rida idag så som jag vill att hon alltid ska vara men hur mycket utvecklas man då? Hon var inte så lätt i formen men hon var pigg, hade öronen framåt, gick på bra och lätt att reglera. 


Tappi var helt galen idag, tacktade och ville bara dra iväg. Många halter och tempoväxlingar senare började hon slappna av. Det var som att Stella gick och sa till henne under hela rundan att hon skulle skärpa sig. Söt hästar fixade rundan iaf riktigt bra i relativt högt tempo. 


Imorgon blir det paddocken, det måste bli padocken!

 

Av Alice - 8 november 2012 12:06

Fick en förfrågning om länkbyte nyss. Tycker ni ska besöka denna bloggen som är läsvärd. 

http://thelifeoflinda.bloggplatsen.se



Av Alice - 8 november 2012 10:52

Min motivation är inte på sin höjd just nu och allting känns motigt. Det regnar och jag kände direkt att paddocken är inget jag vill sitta och trimma i när jag är på dåligt humör och sen dessutom att det regnar. Det hela kan bara sluta dåligt liksom. Därför har jag nu ändrat plan och satsar på att utforska en ny väg i sällskap av Tappi. Hoppas den leder någonvart och att det blir en härlig runda.


Jag har ca 10 sidor kvar i ena boken och 15  den andra så känner väl att det inte blir några större problem att hinna med det till på måndag. Ikväll ska jag titta på en kompis när hon tränar med sin fina häst och på söndag ska jag träffa Linn som det var grymt längesen jag träffade, kommer bli skit kul! Jag behöver lite såna avbrott i vardagen för att orka med allt. 


Under kvällen kommer det troligtvis komma upp fler bilder från hubertusen. :)

 

Av Alice - 7 november 2012 12:44

Åt lunch på skolan idag men fina kompisar jätte trevligt, blev liten promenad sen. Är så fint och mysigt här :)

Av Alice - 7 november 2012 09:12

Bra start på dagen och jag hoppas att den glädjen håller i sig under dagen. Gick en runda med Enzo i morse och det är verkligen kalas fint väder med sol och blå himmel.

Jag går i skola 13-16 och sen kommer Olof till mig och stannar här. Stella ska vila idag och imorgon blir det troligtvis paddocken. Ha en bra dag alla :)

Av Alice - 6 november 2012 20:40

Det finns hundra olika saker som alltid förespråkas i samband med hästar. Något som jag är otroligt dålig på är att borsta schabraken efter mig, jag byter hellre till något annat och sen när jag får ihop ett gäng tvättar jag. Tror att anledningen är att jag tycker att det är så tråkigt och när jag har nya rena att byta till tar jag hellre de. Något som jag är väldigt noga med annars är att borsta benskydden!


Jag har då en hel del olika uppsättningar med benskydd och vissa används bara vid finare tillfällen de benskydden är alltid rena och borstade och ligger i min korg. De som används till vardags är också alltid borstade och ligger också i en korg. Blir de blöta hänger de på tork och borstas sen eller tvättas direkt. Det är det jag kanske är mest noga med när det gäller smuts på utrustning. 


Jag försöker att vara noga med att putsa utrustningen men tränsen är det lite dåligt med kan jag säga. Sadlarna är det bättre koll på. Jag får nog köpa något nytt putsmedel för att det ska bli lite roligare. 

 

Av Alice - 6 november 2012 16:53

Hack är överskattat enligt Stella, bättre att vara utan något alls. Iaf så skrittade fram i skogen, jag har så himla många bra rundor nu så jag är så lycklig. Sen blev det travbanan. Jag red precis som jag brukar med händerna och Stella pendlar inte det minsta med huvudet! Hmm konstigt.


Idag var traven riktigt bra och hon var mjuk och avslappnad med bra steg. Hon krullade inte ihop sig utan var riktigt trevlig i formen. I galoppen däremot, jisses! Där var det shettisgalopp vill jag lova. Jag var så glad att jag hade dressyrsadeln så jag kunde sitta djupt och få ihop henne. Tillslut lyssnade hon på mig utan att dra iväg och då gick det himla bra och då trampade hon under sig bättre också.

   

Av Alice - 5 november 2012 21:42

Dunkar Kent i mina stackars öron och bara älskar deras musik och försvinna ett tag och bara svepas in i ett lugn. Ibland måste man bara få försvinna och vara någon helt annanstans, improvisera!

För visst känns det bra JUST nu med Stella och lyckans kärlek. Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor! Snart ska jag svepas in i något att nämligen mitt täcke och sova. Känner att jag har något kontrollerat kaos inom mig, vad vore jag utan dina andetag?

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards