Alice Cehlin

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Alice - 14 februari 2012 21:24

Då var det kväll och jag har avverkat en kvällspromenad med mamma och Enzo och har nu kommit upp i 10200 steg på min stegräknare. Har börjat med den i mitt mål i personlig utveckling och har målet att gå 10 000 steg om dagen, vilket är rätt mycket när man bara rör sig från olika lektionssadlar och skåpet och lite i stallet. Det gör att jag måste röra på mig. 

Jag har läst ut kanske en av de bästa böckerna i världen. Mannen som tar hänsyn till hästar.Jag läser rätt mycket men inte så mycket hästböcker då de ofta är väldigt sorgliga och det klarar inte jag, är väldigt blödig av mig på vissa områden. Så iaf denna boken handlar om horsemanship kan man säga och att förstå hästen och få bukt med problem utifrån hästens natur, hur nyttigt som helst och den var otroligt bra! Den utgår från westernhästar och mycket av jobben görs i rundkorall vilket jag är ledsen att jag inte har längre. Det underlättar väldigt mycket i träning främst av unghästar men även för att få bättre kontakt och förstå sig på hästar i allmänhet. En väldigt läsvärd bok, denna är dessutom den enda av hans böcker som är översatt till svenska. Grät de sista 20 sidorna men det var det värt. ;)

   

Nu blir det lite träning oh börja på en ny bok, lite tungre kategori med någon ny deckare tror jag. 

Av Alice - 14 februari 2012 18:54

jag har tidigare varit väldigt negativ till allt som har med snö att göra men inser att jag nog ändå får försöka tänka positivt. Snö lyser upp lite och gör att jag kan rida trots att klockan är 17.30 då det annars är mörkt ute, snö ger bra träning för både hästar och människor och är riktigt mysigt med det vita luddiga som bäddar in landskapet. Det finns dock ett stort minus med snö och det är främst halkan, idag satt jag i snödrivan med Agda och sen vill inte mamma köra till träningarna vilket gör att det blir långt mellan gångerna. 

Idag har det iaf varit en rätt bra dag, är fortfarande superduper förkyld och känner mig som en seg deg som går omkring. Lämnade in mitt projekt till min medbedömmare och hon verkade vara rätt positiv, så hoppas på det bästa. Hur det än blir är det vissa saker som måste fixas till men på det hela taget är jag nöjd.

Red Stella bus i snön och hon var verkligen fin idag! Bra tramp och bra form rakt igenom, det blev rätt mycket samling men hon fixade det bra och var inte negativ till att arbeta, dock blev hon lite trött pga snön och det blev inte en så lång runda. Imorgon blir det en längre, men då är det främst vägar att rida på.

Bjuder på en gammal egobild som Bea har tagit.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards