Alice Cehlin

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Alice - 17 februari 2012 19:48

Nu har jag precis smällt i mig en hel del tacos och ska snart bänka mig framför en bra film med Olof. Jobbet gick bra många skratt och roligheter. Mitt jobb är verkligen underbart, har även fått fre-sön både v 10 och 11 vilket innebär mer pengar till falsterbo. Jag behöver verkligen spara och tänka igenom mina inköp, dessutom har min klubbjacka gått sönder och den klarar jag mig inte utan så måste börja titta efter någon ny eller om möjligt försöka laga den. 

Imorgon ska jag troligtvis rida med Annie om inget inträffar.

Ha en bra kväll :)

 

Av Alice - 17 februari 2012 11:10

Fredagar är alltid lika trivsamma, idag skiner solen och det är plusgrader för första gången på ca 3 veckor vilket är jätte skönt. Om jag hade vågat trotsa min förkylning hade jag kunnat rida i bara tröja idag men eftersom jag verkar ha feber blev det tjockisjacka. Fokus idag var att få till bra avsaktningar där hon inte springer ifrån mig samt att få en bra form att arbeta med i traven, det blir lätt lite mycket stret och tjafs. Stella var väldigt pigg fr dagen och tyckte att allting var lajbans, vilket var kul men jag hade kanske önskat lite mer fokus men det är ju sånt som jag kan bidra med också till viss del. Iaf så red vi i snö idag också så hon fick jobba en hel del och det är ju jobbigt som det är i snön så hon blev rejält svettig. Travade igenom henne ochdet gick riktigt bra gjorde en del öppna också, kändes kalasfin, avsaktningarna gick bra mellan trav och skritt det var värre mellan galopp och trav. 

Jag siktade istället på att få galoppen i bra tempo där hon bara rullar på och inte springer ifrån mig. Det krävdes en del övertygelse men sen blev jag riktigt nöjd, hon blev lite trött på slutet också och jag med ;) Annars är jag väldigt nöjd med henne, har en heldel att bygga vidare med som satt bra innan snön kom. Det är svårt att jobba med det lilla extra finliret, volter och serpentiner när man inte har ett ridhus runt knuten. Det blir färhoppningsvis bättre väglag såsmåningom och då kan jag börja träna mer seriöst. 

Nu väntar jobb 13-19.15 och hoppas att min lönespec har kommit, hoppas att jackan och lönen går jämt upp ;)

Ha en bra dag :)

     

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards