Alice Cehlin

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Alice - 20 februari 2012 19:47

För mig innebär sportlov förberedelse till 2 prov och en inlämning, det känns faktiskt rätt jobbigt. Jag har under en timme nu ikväll pluggat till ett prov i brott och straff. Detta har jag någorlunda koll på men långtifrån kunnig. Jag har även knåpat ihop en källförteckning till projektet, det är inte som vanligt där man endast infogar en länk nu ska allt kritiseras och granskas, det innebär att en bok plötsligt består av 5 meningar med text. Jobbigt!

Jag har även gått en promenad med Enzo idag och passade då på att fotografera lite vid ån där isen är pågång att ge sig. På det hela taget känns det faktiskt som vår nu när isen smälter, gräset börjar synas och solen lyser, underbart! 

Imorgon ska Stella vila och jag och Beatrice ska till Karlskrona där vi förhoppningsvis hittar lite fina kläder. Jag är ju inte något jätte fan av att leta kläder till mig men känner att Stella faktiskt har det hon behöver nu och kan därmed lägga lite pengar på mig själv ;)

Ha en bra kväll.        

Av Alice - 20 februari 2012 14:00

Idag kom min hovslagare på besök och hade saxen med sig så nu är stella lite mindre teddy. Blev dock inte helklippning, tyvärr hovis tyckte det var för kallt så hon blev likadan som förra gången fast lite längre upp vid ryggen, blev bra och gick smärtfritt. Kastade sig bara en gång bakåt och det var när hon blev klippt under hakan. Så det var verkligen ett framsteg, stod i duschspiltan och där kan hon inte kasta sig bakåt med samma effekt, där finns nämligen en vägg. Skoningen gick också bra, C satte i brodd också, slapp jag det, tack så mycket :)

Red lite på vägen sen tränade övergångar och det vanliga med lösgjordhet och avslappnad form. Stella var minst sagt pigg och var ibland inte alls med på att samla sig och såg inte riktigt vitsen med att gå långsamt och fint när man kan ge järnet i galopp. Det var iaf fint ibland och jag vet mina brister också, vilket i denna stunden är min kondition. När jag väl får henne dit jag vill orkar jag inte bibehålla det. Tragiskt men sant och det är något jag kan förbättra med rätt vilja och inställning.

Bilder från idag :)

     

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards