Alice Cehlin

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Alice - 23 februari 2012 20:29

Då var hoppträningen avklarad och jag är jätte super nöjd. Det var första hoppträningen på 6 veckor och det märktes, både på gott och ont. Börjar med det onda: Det som vi tidigare kommit igång bra med som tex galoppbyten, avsaktningar och avslappnad var väl inte på topp idag det har vi tappat en del i, det är sådant som måste underhållas och bibehållas. Sen till det goda: Väldigt bra galoppfattningar med rätt galopp, bra form och hon var avslappnad i markarbetet, pigg´, bra avståndsbedömning och det var med glädje. Det finns jätte mycket att jobba med och det finns vissa saker som är mer akut än andra men jag är nöjd med rytmen idag, sprången i sig och avstånden var bättre på slutet, det har med min ridning o göra. 

Jag måste bli bättre på att rida ihop henne mer med sätet och hålla om henne, då blir hon mer trygg och vågar. Men jag är ändå himla nöjd :)

Imorgon blir det bara skrittning, jag jobbar 8-16 imorgon så uppdateringen blir inte den bästa imorgon :(

     

Det blev inga bilder idag då det var för mörkt med min lilla digitalkameran.

Av Alice - 23 februari 2012 15:22

Det är verkligen jättefint väder idag och jag har varit ute nästan hela dagen och donat med små plock. Åkte upp till stallet med Bea, hon tog lite nya fina bilder som är mer våriga. Blev bra tror jag. 

Mockade och la in mat och fyllde på spån i alla boxarna, härligt nu när spånet är tinat och inte fyllt med klumpar :) Stella verkade glad idag, hela gänget stod längst ner och solade. Kämpade dock med hennes broddar i 30 min nnan jag till slut gav upp jag fick bort 3 st resten satt som berget så nu är alla på igen och jag får ha hjälp till resten. Jag blev så himla frustrerad, jag hatar att känna mig klen och sakna teknik. Hjälp kommer enare så är himla tacksam för det.

Nu ska jag plugga lite innan det är träningsdax.

Av Alice - 23 februari 2012 08:09

Idag äär det underbart väder ute förutom att det blåser en hel del. Det som är så underbart är att det bara är lite snö kvar och all is är nästan borta, det har regnat hela natten och det märks verkligen. 

Jag ska strax skjutsa Olof till tåget och sen ska jag hem till mig och ha en lugn dag med familjen. Vi hittar alltid på något kul. Jag ska upp till stallet vid kl 14 och ta in stella så det blir lite extra energi, det kär det säkert bli ändå men jag brukar alltid ta in henne en stund innan, vilket brukar vara bra. Sen är det hoppträning lite senare. Får se om det blir några bilder beror på om mamma tar med sig kameran eller inte ;)

Ha en bra dag :)

 

Av Alice - 23 februari 2012 08:09

Idag äär det underbart väder ute förutom att det blåser en hel del. Det som är så underbart är att det bara är lite snö kvar och all is är nästan borta, det har regnat hela natten och det märks verkligen. 

Jag ska strax skjutsa Olof till tåget och sen ska jag hem till mig och ha en lugn dag med familjen. Vi hittar alltid på något kul. Jag ska upp till stallet vid kl 14 och ta in stella så det blir lite extra energi, det kär det säkert bli ändå men jag brukar alltid ta in henne en stund innan, vilket brukar vara bra. Sen är det hoppträning lite senare. Får se om det blir några bilder beror på om mamma tar med sig kameran eller inte ;)

Ha en bra dag :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards