Alice Cehlin

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Alice - 26 februari 2012 20:24

Sista dagen på lovet, eller egenligen var det i fredags helgen går man ju inte i skola men det känns ändå rätt motigt att gå till skolan morgon. Jag känner att jag hade behövt minst två veckor till med ledighet för att komma ifatt med allt som ska göras. Och ändå sitter jag här nu?! Jag borde plugga och fixa mitt betyg i naturkunskap så jag inte blir underkänd. 

Det var en trevlig dag på jobbet idag, två timmar innan stängning kom det sjukt mycket folk och jag fick super panik med att hinna med allting, trots att vi var tre på plats önskade jag mig en kloning av mig själv. Olof hämtade mig och sen blev det stallet. Red samma runda som igår men från andra hållet och då blev det ju naturligtvis mycket läskigt, hehe. Blev inte så vidare med galopp, det är fruset igen. Tränade mer på en följsam trav och bra avsaktningar, gick riktigt bra emellanåt när hon slappnade av och när jag kunde hålla om henne mer. I min favvo hage utmed ridvägen fanns ett träd som Olof avverkade lite så vi kunde hoppa där. Där var det mossa och perfekt underlag :) Stella tyckte det var jätte kul och gjorde små bockningar, sötis häst. Dock blev jag jätte förvånad då hon inte brukar göra så, började undra om hon hade ont eller något, men kändes fräsch så det var nog bara överskottsenergi. 

Nu blir det kvällsfika med läxböcker. Inte min favorit precis men får tröstäta lite kakor.

 

Hoppar inte upp sig eller så? Hehe. Det var inget vidare att hoppa i min dressyrsadel men det gick :)


Av Alice - 26 februari 2012 10:09

Det blev inget inlägg igår, då vi kom hem rätt sent och jag orkade inte eftersom jag ska jobba idag också. Var iaf en runda i stallet igår efter jobbet och det var väldigt välbehövt, solen sken och när man har stått inne en hel dag är det skönt att komma ut. Mamma hade gjort stallet på morgonen, tack för det :) Och sen gick hon och Enzo med när jag red. Red lilla rundan som är 3,5 km i rätt lagom tempo. Kändes lite stel först men kom igång bra sen och var fin, fattade fina galoppfattningar i höger och var inte helt tokig i traven heller. Men det var roligare o se vilken energi hon hade i hagen, hon galopperade i ca 5 minuter och på dom 5 minuterna hade hon gjort ett antal bockningar och stegringarna och det var inga små rörelse det rörde sig om, det fullständigt sprutade energi ur öronen på henne. Tur att hästarna också börjar få vårkänslor.

På kvällen sen var det dags för konsert med främst Alexander Ryback, som jag inte har hört någonting av förutom hans vinnarlåt i Eurovision. Det var en konsert som pappas jobb bjöd på och eftersom han var på hockey gick vi tjejer på den. Blev positivt överraskad och tyckte den var rätt bra, men ingen konsert jag skulle gått på om jag fick betala, dessutom var publiken rätt tråkig och jag och Bea sänkte medelåldern rätt gigantiskt. Men ändå en bra kväll, jag, mamma oh Beatrice gör för lite saker tillsammans, så det var kul o komma iväg lite själva också. 


Nu blir det jobb till kl 15 och sen har jag stallet och en häst som ska ridas och resten av kvällen väntar plugg :(  

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards