Alice Cehlin

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Alice - 9 maj 2012 20:08

Idag blev det en tur till ridbanan och direkt när vi kom dit började det regna. Typiskt som bara den men det hindrade inte min ridning. Stella var pigg och under hela passet kämpade jag med det som jag skrev om igår om hennes nacke som vinklas fel. Jag ändrade på mig och gjorde uppresande tygeltag och allting men till slut lossnade det och då var hon fin.


Gjorde volter och serpentiner och mycket tempoväxlingar, hon ville springa ifrån mig och då blev det många halvhalter och liknande för att visa henne att piloten inte var död. Slappnade av fint på slutet och högergaloppen var fin idag också. Formen kom dock inte riktigt till sin rätt förrän på slutet. 


På medellinjen ställde Olof fram, ett hinder också och där över bytte vi galopp och stella var med på noterna hela tiden. Jag tror det var därför hon var så pigg, hon älskar att hoppa och direkt när hinderstöden kom fram blev hon pigg som bara den. 


Imorgon har jag tänkt skritta en runda i skogen innan tandis och då hoppas jag att hon känns fin och är med på noterna. Idag var det även vänstergalopp som jag fick jobba mest i. Inte antal minuter eller så men just det att få henne att nå fram fick jag kämpa med. Ofta rullade hon ihop sig och ville inte riktigt gå fram för skänkeln men det löste sig också bra på slutet.


Är nöjd med henne ändå och känslan som jag fick den sista kvarten kommer jag ta med mig.

Bilderna är från början av passet.

     

Samtliga bilder ser stretiga ut och det syns också hur hon vinklar huvudet. Måste kämpa vidare med detta!


Av Alice - 9 maj 2012 09:58

Idag är det lite tråkigt väder så Enzo och jag beslöt oss för att åka till Olof. Vi gick på en myspromenad runt kärleksön och sen gick vi tillbaka till Djupadal och åt frukost med rostat bröd. Både Enzo och jag gillar rostat bröd. Idag blir det en tripp till Fåglasång för att köpa mat till Stella och kanske hittar jag något annat också, får se. De har lite rea på JW ridbyxor så kanske slår till på ett par.


Ska däremot ha naturkunskap först och det känns sådär.... Nu blir det en dusch och lite mer slapp innan skolan tar död på mig.

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards