Alice Cehlin

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Alice - 27 maj 2012 20:19

Idag var stella som en unghäst som var full av trots. Mindre kul att rida i början mer kul när jag fick henne dit jag ville. Red i skogen och hon var tjaffsig i munne ibland och lite ojämn men sen blev hon fin i traven och jobbade jämnt. Sen då i galoppen blev det andra bullar. Jag ville att stella skulle jobba och sätta under sig bakbenen bra och det tykte hon var onödigt, men gjorde som jag ville. Sen var det ju det där med formen och ja det är ju också onödigt enligt Stella


Jag blev trött och blev ännu mera besviken när hon inte ens ville försöka att anstränga sig, kanske var jag otydlig? Ja jag tror att mycket ligger i min ridning också men sen är det absolut så att alla dagarna inte är bäst och jag lägger inte all kuld på min häst. Iaf så kämpade vi vidare och tillslut lossnade det i vänster och jag fick henne dit jag ville, fick dock lite börja om i höger men blev lika fin där också. 

Imorgon blir det jobb på travbanan.

   

Av Alice - 27 maj 2012 20:12

De senaste dagarna har verkligen varit fullspäckade och jag har inte riktigt hunnit blogga. Men ska man behöva be om ursäkt för att man har ett liv utanför datorn? Knappast.... Igår jobbade jag 10-16 i gott sällskap klarade jag dagen trots att jag hade feber och nästan ingen röst. Stella vilade och sen grillade vi hemma och fortsatte till Hoby för att gå på UTEROCK.


Tittade främst på vapenbröder och mimikry så sjukt j*vla bra var dom. Vilket resulterar att jag har tinnitus idag, mindre kul men det var så värt det! Mimikry spelade bra och Jalle är ju lite små söt vilket gör det hela lite bättre, hehe. Olof fick ta alla smällar bakifrån då vi stod längst fram så Olof var lite små mör idag. Var ca 500 pers där men är så stort så kändes inte så. Var hemma vid 02 någongång.


Idag har jag haft rehabdag och plugg vid stugan. Så himla skönt och det gjorde mig bra med lite frisk luft i gott sällskap av släkt och vänner. Jag har troligtvis feber idag också men vem orkar vara sjuk? Inte jag iaf...

Grillade också och avslutade med rabarberpaj och sen tårta, mums.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards