Alice Cehlin

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Alice - 25 maj 2012 19:30

Det blev inget börjes idag tyvärr, mamma var i Karlskrona så hon passade på att köpa lite foder och sånt. Det innebär även att ingen grimma blev tillbaka lämnad och tur var väl det för Stella har tappat en i hagen idag igen...

Däremot gick Olof och jag en sväng på stan idag och jag köpte mitt silverschampo och balsam så nu hoppas jag på att mitt hår blir bättre.


Jag köpte även en vegetarisk tallrik med pommes, champinjoner, paprika och sås, hur mumsigt som helst och gulliga Olof bjöd. Nu ikväll blir det grillat och jag kommer njuta av naturgodis då jag skulle försöka äta lite nyttigare. Det blir nog bra med det men jag har faktiskt cyklat till stallet idag :)

Ha en bra kväll :)

 

Stella bus blev duschad av Olof efter turen ikväll och jag hade också behövt en dusch efter att ha cyklat till stallet blev ungefär lika svettig på 15 min som Stella blev efter 2 timmars ritt.   

Av Alice - 25 maj 2012 19:24

Idag blev det den där långa turen som jag sett fram emot. Olof följde med som sällskap på cykel och det tyckte både Stella och jag var trevligt. Dock blev jag rejält besviken på rundan då de har bättrat på en väg med mackadamm och det var den bästa galoppvägen. Det är ändå min favoritrunda med varierande underlag och härlig natur. 


Stella kändes seg till en början men sen blev hon helt underbar och ville verkligen jobba. Hon rullade på fint i galoppen och jobbade med hela ryggen. Jag tycker att jag har märkt en skillnad på mina händer och stella verkar trivas bättre nu.

Bilder från idag :)

 

Syns lite på bilderna att Stella inte var vidare intresserad av att stå still då det var väldigt mycket bitande insekter. Vill även passa på att tillägga att jag gör mitt bästa med att inte blända alla med min vita hy.


Av Alice - 25 maj 2012 07:32

Vilken trevlig morgon, sitter och äter fil och flingor medans hästarna blir utsläppta på Djupadal och galopperar och busar. Idag är en dag då alla känner glädje verkar det som. Jag känner mig glad för att det är fredag och det innebär en dag närmare studenten. Jag går bara tre riktiga skoldagar till sen är det slut med lektioner iaf.


Idag väntar många roligtheter och egentligen hela helgen också. Idag blir det en tur till Börjes som jag skrev igår ska lämna tillbaka min bucasgrimma har jag kommit fram till, Hans hittade ju mina två andra grimmor i hagen som stella kliat av sig. Kände att jag inte behöver fylla grimgarderoben särskilt mycket till. Ska istället köpa en flugmössa i rätt storlek och sen andra nödvändigheter. Efter trippen till Tingsryd ska Olof följa med mig på långtur med Stella Olof får dock nöja sig med en tvåhjuling.


Det var dagens roligheter och sen imorgon blir det jobb som vanligt mellan 10-16 och sen en tur med Stella och sen blir dte uterock. Hobys stolthet som är en gång om året med lokala kändisar och i år kommer även MIMIKRY rätt kul. Kommer troligtvis bli iaf lite folk och kanske får jag med mig Linn och hennes hjärta också :)


Nu skola en 30 min och sen tandläkaren, usch tror jag ber Olof att följa med.

Olof och Tappi   


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards