Alice Cehlin

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Alice - 22 maj 2012 20:26

Idag har vi varit iväg med historiagruppen hela dagen. Målet med dagen var att besöka lokalamål och vi skull ha forskat om varsitt område i lokalhistoria. Det gjorde att vi besökte Björketorpsstenen som är en sten från vikingatiden och har en förbannelse över sig, vi åkte vidare till Eringsboda och besökte krogen i skogen, hur fint som helst och parkeringen var nästan lika stor som Ullareds. Vi skulle sedan till Tingsryd men på vägen dit stannade vi på hästak som är ett stuteri utanför Tingsryd, tittade på alla fina hingstar och om jag ska ta föl på Stella lutar de åt Cuper, lill cotte eller Dirco Hästak. Så himla fina och trevliga var dom.


Det var en tjej som var själv i stallarna idag och inatt kom två nya föl så hon frågade om jag ville hjälpa til och självklart vill man ju det när någon frågar. Stoet hade full speta till ridhuset och var samtidigt väldigt orolig över sitt lilla föl så jag fick kämpa rätt mycket med henne men det gick bra. Det var dock inte alls så maffigt som jag tänkt mig på anläggningen men de har trotsallt 60 hästar och idag var hon själv i stallarna så kan förstå om stallarbetet kom lite efter.


Väl framme i Tingsryd blev det fika och sen handlade jag lite nödvändigheter till Stella. Två flughuvor en från Bucas och en från börjes egna märke, svansrem, bucas grimma och ett överdrag till westernsadeln som bara samlar damm.


Tappi tog sig in så hoppas att det blir en ny prövning och att hon blir dräktig då. Falken ska kvala på fredag, hur kul som helst!

 

Lilla söta Tappi och en ännu sötare Olof som är med på ett hörn också.  

Av Alice - 22 maj 2012 19:56

Idag gick Stella en lång sväng i skogen och hon kändes fin. Tog jämnt stöd i traven direkt och var väldigt arbetsvillig. Fick jobba en del i galoppen med att öka och minska och det fixade hon bra och för det mesta höll hon en stabil form. Höger galopp gick väldigt bra idag och även där var hon uppmärksam.


Utefter som tiden gick på rundan blev det mer och mer ett vinklingssyndrom med huvudet och jag fick jobba med min sits och hela tiden tänka att jag skulle vara rak och jämn över Stella och hålla jämnt i tyglarna. Eftersom jag är svagare i vänster har jag svårare att vara jämn och det måste jag jobba med! 


Imorgon ska vi jobba i paddocken och då hoppas jag att hon känns lika fin och att jag rider bättre och tar åt mig de tipsen jag får hela tiden. Olof är förhppningsvis med imorgon och då kommer det nya bilder. Är lite dåligt med nya bilder för tillfället.

   

Mysbilder från Februari

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards