Alice Cehlin

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Alice - 20 maj 2012 21:36

Idag blev det ett litet pass med Stella men även om det inte var så långt var det energiskt, glädjefyllt och riktigt riktigt bra! Stella skrittades och jobbades fram i skogen och sen blev det ett pass med galopp i olika tempon på travbanan. 


Stella gick i en bra och stabil form hela tiden och var inte tjabbig i munnen det minsta. Jag fick jobba lite i galoppen för att få henne dit jag ville men sen blev det riktigt bra och galoppen blev rund och riktigt bra. Hon tog stöd och jobbade jämnt. Jag hade dressyrtränarens ord ringandes i huvudet och blev himla nöjd med Stella.


Imorgon blir det dessvärre vila för Stella igen, dock tar hon inte skada av det. Jag jobbar imorgon och sen kommer Bea och pappa hem från tyskland så vill prata lite med dom. :)

 

Gamla bilder som Olof tagit :)  

Av Alice - 20 maj 2012 09:23

Har varit sämst på att uppdatera här och jag har mina anledningar samtidigt som en blogg inte är hela livet och därför har man rätt till att välja hur mycket tid man vill lägga ner på en blogg. Iaf jag jobbar idag också och det gjorde jag igår också mellan 9,30-16. 


I fredags pluggade jag hela dagen nästan, stella fick vila och på kvällen åkte vi till de djupa skogarna i Blekinge och träffade några kompisar som vi inte träffat på evigheter. Det var från början tänkt att Stella skulle följa med men eftersom hon inte kändes riktigt på topp stannade hon hemma. Jag red en arab och han hade verkligen utvecklats sedan jag red honom sist. Hur fin som helst. Olof åkte häst och vagn. Grillade sedan jättegod mat och åkte tillbaka. Härligt väder och trevligt sällskap bättre kunde det inte bli.


Igår vilade stella också och hon verkade tycka det var toppen. Hon hade en jätte stor sten i hoven dom tryckt in hela strålen så hoppas inte att det har gett några men. Igår var Olof och jag på bio också, tittade på dark shadows med Johnny Depp, dock inte hälften så snygg som han brukar vara, kan kanske bero på att han var vampyr?


Idag blir det en tur med Stella när jag slutat jobba och jag hoppas att det blir bättre uppdatering framöver.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards